Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Édouard Louis’nin Babamı Kim Öldürdü Romanında ve Moda Sahnesi’nin Aynı Adlı Oyununda Müziğin Rolü
dc.contributor.author | Akanay, İpek | |
dc.date.accessioned | 2022-06-08T18:32:22Z | |
dc.date.available | 2022-06-08T18:32:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1309-4815 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRnM05UWXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/261 | |
dc.description.abstract | Sosyo-ekonomik bağlamın ve tarihsel bir sürecin ürünü olan müzik, ontolojisi gereği zamana, mekâna ve zihinlere rahatlıkla sızar. Müziğin sosyolojik bir bakışla ele alınmasıyla, mevcut toplumsal gerçeklik parçaları ile ilişkisi ortaya çıkartılabilir. Böylece müzik üzerinden yapılan bir eleştiri, toplum ile kurulan ilişkinin incelenmesinde son derece önemli verilere ulaşılmasını sağlayabilir. Bu bağlamda araştırmada, Fransız yazar Édouard Louis’nin Babamı Kim Öldürdü (Qui a tué mon père) adlı romanında geçen müziksel bağlantılar üzerinden toplumsal gerçeklik parçalarını incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca metnin sahnelendiğini de belirtmek gerekir. Romandan türeyen bir tiyatro yapıtı olarak Babamı Kim Öldürdü’de müzikle ilgili göstergelerin oyunun anlam dünyasına katkılarını sorgulamak ve oyunu sahneleyen Moda Sahnesi’nin yorumu hakkında bilgi vermek hedeflenmiştir. Bu doğrultuda çalışmada, yapıtta müziğe yapılan referanslar Julia Kristeva’nın göstergebilimsel çözümlemeler alanına kazandırdığı "metinlerarasılık" kavramı ışığında incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Music which is the product of socio-economic context has a considerable role in social life. Thus, the criticism made through music could provide access to crucial data about society. The aim of this research is to analyze the pieces of social reality through the musical connections in Édouard Louis’ novel Who Killed My Father (Qui a tué mon père). It should also be pointed out that the text has been staged. The aim is also to question the contribution of musical signs to the semantic world of the play and to give information about the interpretation of Moda Sahnesi. The references to music in Louis' work have been analyzed with concept of intertextuality introduced in the semiological analyses of Julia Kristeva. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Édouard Louis’nin Babamı Kim Öldürdü Romanında ve Moda Sahnesi’nin Aynı Adlı Oyununda Müziğin Rolü | en_US |
dc.title.alternative | The Role of Music in Édouard Louis’ Novel Who Killed My Father and the Play of the Same Name by Moda Sahnesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | . . . | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 24 | en_US |
dc.identifier.startpage | 665 | en_US |
dc.identifier.endpage | 680 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | TkRnM05UWXpNdz09 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [756]
TR Index