Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Optik sanat ve çağdaş cam sanatı
dc.contributor.advisor | Aydın, İrfan | |
dc.contributor.author | Özmen, Gülfidan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:32:59Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:32:59Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2680 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Optik Sanat, 1960'lı yıllarda gelişme gösteren, renklerden, çizgilerden ve biçimlerden yararlanarak izleyende görsel tepkiler uyandırmanın amaçlandığı bir sanat akımıdır. Optik sanat eserleri kültürel bir birikime gerek olmadan izleyicinin o anki görsel algısına yöneliktir. Bu eserlerde yan yana gelen çizgiler, kontrast renkler, geometrik düzenler ve uygulamadaki ön arka ilişkisi ile oluşturulmuş hareketlilikler dikkati çeker. Sanat tarihinin bir dönemini kapsayan optik sanat, modadan dekorasyona, mimari uygulamalar, günlük kullanım eşyaları ve pek çok alanda izlerini hala günümüze kadar taşımaktadır. Optik sanatın etkilerini, başlangıcı 1960'larda çağdaş cam sanatı hareketine kadar uzanan günümüz cam sanatında eserler veren bazı sanatçılarda da görebiliyoruz. Özellikle pek çok farklı teknikte çalışılabilen cam aynı zamanda bazı durumlarda fiziksel özelliğinden dolayı da optik olarak anılabiliyor. Tezin ikinci bölümünde Optik Sanat'ın sanat tarihindeki yeri ve bu alanda eser vermiş önemli sanatçılara ve işlerine, üçüncü bölümde ise çağdaş cam sanatı hareketinin nasıl başladığı ve çağdaş cam sanatının başlangıcı ile beraber işlerinde optik yanılsama ve kontrastlıkları kullanan sanatçılara yer verildi. Teze katkısı olması açısından eserde yer alan sanatçılarla iletişim kuruldu ve eserlerini Op Art'la ilişkilendirip ilişkilendiremeyecekleri ve eserlerinin ortaya çıkışında Op Art'dan farklı sebepler olup olmadığına dair sorular yöneltildi. Sanatçıların da görüşleri göz önünde bulundurularak Optik Sanat'ın cam sanatına yansımaları ve cam sanatında optik lekelerin ve dokuların kullanılması konusunda 1960'ların Op Art'ı ile günümüz çağdaş cam sanatı arasında karşılaştırmalar yapıldı. Sanatçıların optik dokuyu eserlerine taşımaları konusundaki detaylar irdelendi. ANAHTAR KELİMELER: Optik Sanat, Çağdaş Cam Sanatı. | en_US |
dc.format.medium | xi, 99 sayfa : renkli resim ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Optik sanat | en_US |
dc.subject | Cam sanatı | en_US |
dc.title | Optik sanat ve çağdaş cam sanatı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı, Seramik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Özmen, Gülfidan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0053158 | en_US |
dc.identifier.yrd | 03251012-C44A-45DB-A190-F4C085674B18 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses