Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKovanlıkaya, Çağlayan
dc.contributor.authorEren, Ozan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:32:59Z
dc.date.available2022-06-20T20:32:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2682
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada iki farklı odak noktası bulunmaktadır. Öncelikle 1960’lardan başlayarak Türkiye’de protest müzik alt alanını tartışmak ve sorgulamak hedeflenmiştir. Daha sonra, yapısal tarih analizine dayanarak, farklı dillerde şarkı söylemeyi ve farklı bölgelerin dans pratiklerini yansıtmayı başarabilen Kardeş Türküler grubu üzerinden bir sosyolojik araştırma yürütülmüştür. Müzik olgusunun tek taraflı, basit değerlendirmesinden kaçınmaya çalışmak interdisipliner çalışmaların gelişmesi için yeni yöntemlerin araştırılmasını tetiklemiştir. Her zaman sosyolojiyi müziğe veya müzikal olguyu yalnızca sosyolojik olguya indirgeme tehlikesi bulunmaktadır. Bu yüzden, çalışmanın başından itibaren bir müzik sosyolojisi oluşturmanın ne anlam ifade ettiği tartışılmıştır. Bourdieu'cü sosyolojik sanat teorisi yapısal tarihin, siyasal alan ve müzik alanı gibi etkileşimli alanların, müzikal olgunun incelenmesinin ve belli bir alanı etkileyen yapıların ve eyleyicilerin analizine adandığı için bu çalışmada Bourdieu’nün bütüncül yaklaşımı esas alınmıştır. Bu bağlamda, müzik sosyolojisinin tarihsel gelişimi, dünyada protest müziğin genel tarihi, Türkiye’de müzik sosyolojisine dair yapılan çalışmalar ve Türkiye’de protest müzik alt alanı incelenmiştir. Bu çalışma protest müziğin anlamının önceden verili alınamayacağını göstermektedir. 1960’ların ortalarından başlayarak Türkiye’de müzikal alanın yeni kuralları sunulmuştur. Bazı müzisyenler sorgulamaksızın bu kurallara raiyet etmişlerdir. Yani, değişen doxa’ya uygum sağlamışlardır. Müzik alanının yeni kurallarına riayet etmeyenler Türkçe folk ve rock müziği birleştiren sentez girişimine doğru yeni bir yol açmışlardır. Sonrasında, Taner Öngür Anadolu Pop düşüncesini ortaya atmıştır. Farklı dönemlerde, Türkiye’de müzik alanı politik alandaki gelişmelerden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenmiştir. 1990’ların başlarına baktığımızdaysa, Türkiye’de kültürel hayat ve siyasal alan görece özerkliğe tanıklık etmiştir. Ancak, bu dönemde kültürel çoğulculuk hala tanınmamaktadır. Bu dönemde Kardeş Türküler grubu kültürel çoğulculuk ilkesine bağlı avangard bir grup olarak ortaya çıkmıştır. Bu sosyolojik çalışmada, grubun adında da anlaşılacağı üzere Türkiye’de kardeşlik türkülerinin mümkün olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.format.mediumxxii, 301 sayfa ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProtest müzik -- Türkiyeen_US
dc.subjectMüzik sosyolojisien_US
dc.subjectKardeş Türküleren_US
dc.subjectBourdieuen_US
dc.titleTürkiye’de protest müzik alt alanı - Kardeş Türküler örneğien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Genel Sosyoloji ve Metodolojien_US
dc.institutionauthorEren, Ozanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072747en_US
dc.identifier.yrd2B204713-39F1-0147-A69F-AEB505CD8879en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster