Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdan, Murat
dc.contributor.authorOğuz, Ebru
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:29Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1307-5500
dc.identifier.issn2149-0643
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVNU5qTXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/277
dc.description.abstractBu çalışma ile ilköğretim okullarında dağıtımcı liderliğin ne düzeyde sergilendiğine yönelik öğretmen algılarını betimlemeyi amaçlayan, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Ankara, Samsun, Giresun ve Bartın il merkezlerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 319 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada geçerlilik çalışmaları kapsamında açımlayıcı faktör analizi uygulanmış ve madde-toplam korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları hesaplanmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin 53 maddeden oluşan beş boyutlu bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonrasında ölçeğin mevcut haliyle ilköğretim okullarında dağıtımcı liderliğine ilişkin öğretmen algılarının betimlenmesinde kullanılabileceği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study purposed to develop a valid and reliable scale to reveal teachers" perceptions on distributed leadership in primary schools. For that reason, a survey was administered to 319 teachers who were working for state primary schools in Ankara, Samsun, Giresun and Bartın city centre. For validity studies, content analysis, and exploratory and confirmatory factor analysis were carried out, and also item-total correlations were estimated. For reliability studies, Cronbach Alpha was estimated using the relevant software.Results showed that, Distributed Leadership Scale - DLS, has a five factor structure including 53 items. Considering the results obtained from the validity and realiability studies, it can be asserted that Distributed Leadership Scale can be usedto measure teachers" views on distributed leadership practices in primary schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenleri için dağıtımcı liderlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması.en_US
dc.title.alternativeValidity and reliability study of distributed leadership scale for primary school teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRVNU5qTXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster