Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUçman, Abdullah
dc.contributor.authorGökşen, Bahanur Garan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:36:56Z
dc.date.available2022-06-20T20:36:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2918
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractŞairlerin karakterleri, hayat tarzları, hayal dünyaları her zaman ilgi çekici olmuş, araştırma konusu yapılmıştır. Onların poetik anlayışları, hayal dünyaları ve yaratma faaliyetleri sadece poetik yazılarda değil, edebî türlerde de yer almıştır. Bu bağlamda şairleri anlatan onlarca romanın varlığından da söz edebiliriz. Bu tezin konusu da şair ve şiir konusuna odaklanan romanlardır. "Şair kimdir?", "Şairleri diğer sanatçılardan ayıran özellikler var mıdır?", "Şiir nedir?" ve "Nasıl yazılır?" gibi sorular bu tezin yazılış amacını teşkil etmektedir. Bu bağlamda tez üç ana bölümden oluşmaktadır. Şair tiplerini sınıflandıran bölüm tezin birinci bölümüdür. Bu bağlamda Türk romanına yansıyan yönleriyle dört tip şairin olduğu görülmüştür. Bunlar, romantizmin etkisindeki melankolik şairler, kahraman özelliği gösteren şairler, havaî bir hayat yaşayan rind-meşrep şairler ve geleneğin etkisinde şiirler yazan Divan şairleridir. Yine romantik şairleri taklit eden müteşairler de tezimize dâhil edilmiştir. Bu şair figürleri incelendikten sonra beslendiği kaynaklar, Divan şiirine, halk şiirine ve Batı şiirine yaklaşımları üzerinde durularak şair figürlerinin poetikası üzerinde çalışılmıştır. Yaratıcılık başlığı altında ise şairlerin eserlerini yaratma süreçleri, yaratma sancıları değerlendirilmiş, yaratıcılığın deha, delilik ve narsisizmle olan bağlantısı incelenmiştir. Bu çalışmada Tanzimat dönemi romanlarından Cumhuriyet dönemi romanlarına kadar değişen, dönüşen şair imajı ve şiir anlayışı ele alınmıştır.en_US
dc.format.mediumx, 322 sayfa ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk romanıen_US
dc.subjectTürk şiirien_US
dc.subjectTürk edebiyatıen_US
dc.subjectRomantizmen_US
dc.subjectMelankolien_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectNarsisizmen_US
dc.titleŞairin romanı, romanın şiiri: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türk romanında şair ve şiiren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Yeni Türk Edebiyatı Programıen_US
dc.institutionauthorGökşen, Bahanur Garanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0073283en_US
dc.identifier.yrdE252940A-1C67-C342-960F-6F5040F1C653en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster