Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkpolat, Tuba
dc.contributor.authorOğuz, Ebru
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:36Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrM01UQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/293
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kamu ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin, örgütsel sinizm tutumlarının işe yabancılaşma düzeyine etkisini araştırmaktır. Örgütsel sinizm en yalın haliyle çalışanların örgütlerine karşı olumsuz tutum içinde olmalarıdır. Örgütsel sinizmin sonuçlarından biri olan yabancılaşma, günümüzde birçok şekilde karşımıza çıkabilmektedir. İşe yabancılaşmanın iş gören üzerindeki etkilerinin bazıları; iş ve yaşam doyumunun azalması, verimliliğin düşmesi, motivasyonsuzluk, işten kaçma ve işe karşı soğumadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada "Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinizm Ölçeği" (Sağır-Akpolat ve Oğuz, 2012) ile Elma (2003) tarafından geliştirilmiş "İşe Yabancılaşma Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Samsun Büyükşehir Belediyesine bağlı dört merkez ilçede (Atakum, Canik, İlkadım, Tekkeköy) görev yapan 407 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmenler örgütsel sinizmi, en çok performansı düşüren etkenler boyutunda hissetmekte ve işe yabancılaşma düzeyleri ise en çok güçsüzlük boyutundadıren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to do a research about the effect of organizational cynicism attitudes of the teachers working at public primary and secondary schools on the level of alienation from work. Organizational cynicism, in the simplest form, means the negative attitude of employees against their organizations. We may encounter alienation, which is one of the consequences of organizational cynicism in many ways nowadays. Some of the effects of alienation from work on the employees are decrease of work and life satisfaction, decrease of productivity, lack of motivation, avoiding work and being alienated from work. The research has been carried out with scanning method. During the research, "TeacherOriented Organizational Cynicism Scale" (Sağır-Akpolat and Oğuz, 2012) and "Scale of Alienation from Work" developed by Elma (2003) have been used. The subjects of this study are 407 teachers working at four central provinces of Samsun Metropolitan Municipality. According to findings of the research, teachers feel the organizational cynicism in the level of factors reducing their performance and their level of alienation from work is at the level of weaknessen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinde Örgütsel Sinizmin İşe Yabancılaşma Düzeyine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Organizational Cynicism on Primary and Middle School Teacher's Level of Alinetion at Worken_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage947en_US
dc.identifier.endpage971en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRrM01UQTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster