Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaşkale, Faruk
dc.contributor.authorGezer, Ülkü
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:14Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2998
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractTarih boyunca yayıldığı bölgelerde Asya göçebe kültürünün verileri ve İslam sanatıyla ortak paydaları olan Türk sanatı, aynı anda veya sırayla daha başka alt unsurlarla da akrabalıklar kurmuştur. Bir yandan Budizm ve Totemizm öte yandan Ortaçağ tarikatları ve irili ufaklı yerli kültürlerin katkılarıyla şekillenen bu kavram, her dönemde ve iklimde biraz daha değişerek farklı ivmeler kazanmıştır. Bu evrim boyunca uzun süren bir göç olgusunun insanların önüne açtığı yeni kültür çevreleri ve hareket halindeki toplumun inanç sistemindeki değişmeler sanata da yön verirken bu katkılar farklı alanlarda değişik ürünleri öne çıkartmıştır. Bazen mimari ve çini sanatı, bazen de duvar resmi veya avcı göçebe toplum kültürünün daha tipik ürünleri sayılan halı ve kilimler öne çıkmıştır. Böyle bir çeşitlilik içinde farklı eğilimler gösteren süsleme sanatının ortak paydalarını bulmak oldukça güçtür. Kültüre bağımlı doğan ve gene bağımlı olarak gelişen ve yok olan bu semboller bir anlamada toplumsal evrimlerin de göstergeleri olmuşladır. Başka bir deyişle her motif veya motifler grubu belli sosyokültürel yapının üretileri olarak doğmuşlar ve bu yapının değişmesi örneğin İslam kültürüyle yok olması sonucu içerik ve anlamlarını yavaş yavaş yitirmişler, ancak gene de toplumsal hafızalarda şu veya bu şekilde sanatsal süsleme amaçları çerçevesinde kullanılarak varlıklarını sürdürmüşlerdir.en_US
dc.format.medium[23], 381 y. : kimi rnk. res., şkl., hrt. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title16. yy. Osmanlı kumaşlarındaki motiflerin sembolik yönden incelenmesi ve günümüze yansımalarıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Halı Kilim ve Eski Kumaş Desenleri Programıen_US
dc.institutionauthorGezer, Ülküen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0057225en_US
dc.identifier.yrdB9A1BD01-E15B-4705-A699-E14C87896261en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster