Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOğuz, Ebru
dc.contributor.authorSeçkin, Selçuk
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:10Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1309-4815
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/469381/editoryel-sunus-egitim
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/29
dc.description.abstractEğitim; oldukça geniş, “herkesin söz sahibi olduğu” ve birçok bilim dalıyla bağlantısı kurulabilen bir disiplindir. Buradan hareketle Eğitim Bilimlerinin ontolojisi, epistemolojisi ya da çalışma alanlarına ilişkin yürütülen tartışmaların uzun soluklu olduğu görülebilir. Temelde yürütülen tartışma Eğitim Bilimlerinin bir disiplin olması ya da disiplinlerarası olmasıdır. Bu tartışma; eğitim bilimcilerin ve eğitim bilimleriyle ilgilenenlerin durduğu yeri de göstermektedir. Ünal, Özsoy, Güngör ve Tunç (2005) yaptıkları bir çalışmada Eğitim Bilimlerinin geliştirilmiş ve formüle edilmiş bir sorunsalı var mıdır? sorusunu sorarak bu tartışmaya ışık tutmaya çalışmışlardır. Bir disiplini diğer disiplinlerden ayıran araştırma yöntemleri mi, sorduğu sorular mı yoksa sorunsal ufkundan mı kaynaklanır? Adı geçen yazarlar bu sorunun cevabını bir disiplinin sorunsal ufkunun varlığıyla açıklamaya çalışmışlardır. Bütün bu tartışmaların devam edeceği yadsınamaz elbette, ayrıca içinde bulunduğumuz pandemi sürecinin etkilerinin tartışılması en çok eğitim alanına dairdir. Eğitimin işlevleri ve çalışma konu alanlarına bakıldığında tarihsel, toplumsal, psikolojik, ekonomik ve politik etkilerine de bakmak gerekmektedir. Pandemi süreci devam ederken ve bittikten sonra da eğitim sürecinin nasıl etkilendiği tartışmaları devem edecektir. Bu açılardan eğitim ve okulun işlevleri, toplumdaki yeri ve önemi eğitimcilerin sahip olması gereken mesleki ve kişisel yeterlikler konusu bu dönemle birlikte farklı açılardan tartışılmaya başlanmış ve dönüşüm içine girmiştir. Dolayısıyla bu konularda yapılan araştırmaların önemi ve etkileri daha da fazla önem kazanmıştır. Biz de “Eğitim” başlığıyla editörlüğünü yaptığımız Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’nin 23. sayısında eğitiminin ne kadar farklı bileşenlerinin olduğunu dergimize yapılan makale başvuruları ile görmüş olduk. Farklı alanlardan uzmanların hakemlik yaptığı dergimize, makale gönderen araştırmacılarımıza ve hakemlik desteği veren tüm araştırmacılara teşekkür ederiz.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEditöryel Sunuş: Eğitimen_US
dc.title.alternativeEditorial Introduction: Educationen_US
dc.typeeditorialen_US
dc.institutionauthorOğuz, Ebru
dc.institutionauthorSeçkin, Selçuk
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinidTkRZNU16Z3hNUT09en_US
dc.identifier.trdizinid469381
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster