Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
“Ekranlar için sayısal tipografi” mecra ile ilişkisi bağlamında sayısal ortamda tipografi
dc.contributor.advisor | İzer, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Kirişcan, Bekir | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:21Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3031 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik Tezi) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015. | en_US |
dc.description | Kaynakça (sayfa : 260-271) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında amaçlanan; mecra ile ilişkisi bağlamında, yazının tarihsel süreç içerisinde nasıl biçimlendiği ve -yeni bir mecra- olarak sayısal ekranın tipografiye ne gibi etkilerinin olabileceğinin araştırılmasıdır. Çalışmada yazının tarih boyunca yazılma/çoğaltılma tekniği ile biçimi arasındaki ilişkiler tartışılmaktadır. Çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. Tezin ele alınış biçiminin belirtildiği birinci bölüm olan girişten sonra; ikinci bölümde, erken dönemdeki farklı yazı sistemlerinin biçimsel kökenleri araştırılmıştır. Üçüncü bölümde, Latin alfabesinin, erken dönem anıt yazılarında, ortaçağda elyazması kitaplarda ve matbaanın icadının ardından gelişimi; dördüncü bölümde, Sanayi Devrimi'nin baskı teknolojilerine ve tipografik kitle iletişim araçlarına katkıları ile modernizmin tipografi üzerindeki etkileri; beşinci bölümde, yazının sayısal teknolojiler bağlamında biçimlenmesi ve postmodernizmin tipografiye etkileri ele alınmıştır. Altıncı bölümde, sayısal ekranın bir okuma mecrası haline gelmesi ve yaklaşık otuz yıllık bu süreç içerisinde yazının, nasıl biçimlendiği araştırılmıştır. Yedinci, sonuç bölümünde, son yıllarda, sayısal mecralar ile basılı mecralar arasında değişen öncelikler; bu değişimin tipografi üzerinde ne gibi etkileri olduğu ve ileride ne gibi etkileri olabileceği tartışılmaktadır. Eklerin yer aldığı sekizinci bölümde ise yazının tarih boyunca nasıl biçimlendiğinin görülebileceği kronolojik bilgiler sunulmaktadır. | en_US |
dc.format.medium | XV, 272 yaprak : şekil, çizim, resim, katlı tablo ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tipografi | en_US |
dc.subject | Sayısal Tipografi | en_US |
dc.subject | Grafik Sanatlar | en_US |
dc.subject | Harf ve harf dökümü | en_US |
dc.subject | Grafik tasarım (Tipografi) | en_US |
dc.subject | Tipografi | en_US |
dc.subject | Sayısal Tipografi | en_US |
dc.subject | Yazının biçimlenmesi | en_US |
dc.title | “Ekranlar için sayısal tipografi” mecra ile ilişkisi bağlamında sayısal ortamda tipografi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Kirişcan, Bekir | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0067064 | en_US |
dc.identifier.yrd | 4D1B3165-1E89-4D5D-958D-EA7A04C5DED5 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art