Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİzer, Ayşegül
dc.contributor.authorKirişcan, Bekir
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:21Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3031
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Tezi) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 260-271) içerir.en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında amaçlanan; mecra ile ilişkisi bağlamında, yazının tarihsel süreç içerisinde nasıl biçimlendiği ve -yeni bir mecra- olarak sayısal ekranın tipografiye ne gibi etkilerinin olabileceğinin araştırılmasıdır. Çalışmada yazının tarih boyunca yazılma/çoğaltılma tekniği ile biçimi arasındaki ilişkiler tartışılmaktadır. Çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. Tezin ele alınış biçiminin belirtildiği birinci bölüm olan girişten sonra; ikinci bölümde, erken dönemdeki farklı yazı sistemlerinin biçimsel kökenleri araştırılmıştır. Üçüncü bölümde, Latin alfabesinin, erken dönem anıt yazılarında, ortaçağda elyazması kitaplarda ve matbaanın icadının ardından gelişimi; dördüncü bölümde, Sanayi Devrimi'nin baskı teknolojilerine ve tipografik kitle iletişim araçlarına katkıları ile modernizmin tipografi üzerindeki etkileri; beşinci bölümde, yazının sayısal teknolojiler bağlamında biçimlenmesi ve postmodernizmin tipografiye etkileri ele alınmıştır. Altıncı bölümde, sayısal ekranın bir okuma mecrası haline gelmesi ve yaklaşık otuz yıllık bu süreç içerisinde yazının, nasıl biçimlendiği araştırılmıştır. Yedinci, sonuç bölümünde, son yıllarda, sayısal mecralar ile basılı mecralar arasında değişen öncelikler; bu değişimin tipografi üzerinde ne gibi etkileri olduğu ve ileride ne gibi etkileri olabileceği tartışılmaktadır. Eklerin yer aldığı sekizinci bölümde ise yazının tarih boyunca nasıl biçimlendiğinin görülebileceği kronolojik bilgiler sunulmaktadır.en_US
dc.format.mediumXV, 272 yaprak : şekil, çizim, resim, katlı tablo ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectSayısal Tipografien_US
dc.subjectGrafik Sanatlaren_US
dc.subjectHarf ve harf dökümüen_US
dc.subjectGrafik tasarım (Tipografi)en_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectSayısal Tipografien_US
dc.subjectYazının biçimlenmesien_US
dc.title“Ekranlar için sayısal tipografi” mecra ile ilişkisi bağlamında sayısal ortamda tipografien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorKirişcan, Bekiren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067064en_US
dc.identifier.yrd4D1B3165-1E89-4D5D-958D-EA7A04C5DED5en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster