Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİzer, Ayşegül
dc.contributor.authorKara, Cem
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:21Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3032
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractNormal gören bireyler gibi görme engeli olan veya az gören çocukların da eğitimlerine erken yaşlardan itibaren sistemli olarak başlamaya dikkat etmek gerekir. Bu gruplarda yer alan çocukların özelliklerine göre hazırlanacak uygun eğitim programları gerekli ihtiyaçlara cevap verecektir. Görme engelli çocuk için eller ve kulaklar gözler gibidir. Dokunma ve işitme duyusu ile bilgi alımı gerçekleşir. Çeşitli sesli kaynakların yanında özellikle parmak ucuyla kabartılmış noktaları, Braille alfabesini okuyabilmek son derece önemlidir. Diğer taraftan braille ile hazırlanmış kitaplar rahatlıkla okunabilirken, bu kitapların çoğunda resimler ve şekiller henüz yer almaktadır. Günümüzde bu konuyla ilgili çalışmalar yapılmakla birlikte oldukça kısıtlıdır. Eser çalışmasının amacı görme engelli çocukların algı dünyasını genişletmek ve eğitimlerini destekleyecek bir araç tasarlayabilmektir. Herkes için yapılabilecek bir şeylerin olduğunu öngörerek görme engellilere elbette yeni materyaller kazandırılabilir. Her ne kadar dokunarak tüm kavramları, iki boyutlu formları, nesneleri algılatmanın oldukça zor olduğu sonucuna varılsa dahi, görme engellilerin dünyalarını genişletmek amacıyla yapılan her çalışmanın, heyecan ile karşılandığı bir gerçektir.en_US
dc.format.mediumXIII, 126 y. : kimi rnk. res., şkl. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörme Engellilik,en_US
dc.subjectResimli Çocuk Kitabıen_US
dc.subjectBrailleen_US
dc.subjectDokunsal Diyagram (Kabartma Resim)en_US
dc.subjectSerigrafien_US
dc.titleGören, az gören ve görme engelli çocuklar için (bakılabilen ve dokunulabilen illüstrasyonlu) kitap önerisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorKara, Cemen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0055541en_US
dc.identifier.yrdF9237BE9-5274-4027-95C8-946CFD328437en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster