Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Gören, az gören ve görme engelli çocuklar için (bakılabilen ve dokunulabilen illüstrasyonlu) kitap önerisi
dc.contributor.advisor | İzer, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Kara, Cem | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:21Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:21Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3032 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Normal gören bireyler gibi görme engeli olan veya az gören çocukların da eğitimlerine erken yaşlardan itibaren sistemli olarak başlamaya dikkat etmek gerekir. Bu gruplarda yer alan çocukların özelliklerine göre hazırlanacak uygun eğitim programları gerekli ihtiyaçlara cevap verecektir. Görme engelli çocuk için eller ve kulaklar gözler gibidir. Dokunma ve işitme duyusu ile bilgi alımı gerçekleşir. Çeşitli sesli kaynakların yanında özellikle parmak ucuyla kabartılmış noktaları, Braille alfabesini okuyabilmek son derece önemlidir. Diğer taraftan braille ile hazırlanmış kitaplar rahatlıkla okunabilirken, bu kitapların çoğunda resimler ve şekiller henüz yer almaktadır. Günümüzde bu konuyla ilgili çalışmalar yapılmakla birlikte oldukça kısıtlıdır. Eser çalışmasının amacı görme engelli çocukların algı dünyasını genişletmek ve eğitimlerini destekleyecek bir araç tasarlayabilmektir. Herkes için yapılabilecek bir şeylerin olduğunu öngörerek görme engellilere elbette yeni materyaller kazandırılabilir. Her ne kadar dokunarak tüm kavramları, iki boyutlu formları, nesneleri algılatmanın oldukça zor olduğu sonucuna varılsa dahi, görme engellilerin dünyalarını genişletmek amacıyla yapılan her çalışmanın, heyecan ile karşılandığı bir gerçektir. | en_US |
dc.format.medium | XIII, 126 y. : kimi rnk. res., şkl. ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Görme Engellilik, | en_US |
dc.subject | Resimli Çocuk Kitabı | en_US |
dc.subject | Braille | en_US |
dc.subject | Dokunsal Diyagram (Kabartma Resim) | en_US |
dc.subject | Serigrafi | en_US |
dc.title | Gören, az gören ve görme engelli çocuklar için (bakılabilen ve dokunulabilen illüstrasyonlu) kitap önerisi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Kara, Cem | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0055541 | en_US |
dc.identifier.yrd | F9237BE9-5274-4027-95C8-946CFD328437 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art