Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Çağdaş grafik tasarımda fotoğrafın iletişimsel konumu
dc.contributor.advisor | Ekmekçiler, Leyla Ersin | |
dc.contributor.author | Yigin, Turan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:22Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:22Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3035 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Fotoğraf, icadıyla birlikte insanların yaşama ve sanata olan bakış açlarını değiştirmiştir. Gerçeğin birebir yansıdığı kağıtlar, geçmişte kalan dondurulmuş bir an'ı betimlerken oluşturduğu inandırıcılık, öncelikle gazete ve dergiler olmak üzere, görsel iletişimin en önemli ifade aracı olmasını sağlamıştır. Fotoğrafın iletişimsel bir dil olarak biçimlendirilmesi, birinci dünya savaşına karşı duyulan tepkinin sanata yansıtıldığı modern sanat hareketleri sürecinde yapılan grafik tasarım çalışmalarıyla başlamıştır. İkinci dünya savaşından sonra, medyanın etkili olması ve göstergebilimin gündeme gelmesiyle kavramların görsel anlatımı, Pop Art ve potsmodernizmin anlatım biçimlerinde kullanılan fotoğraf, soyut kavramların, kitle iletişim nesnelerinin ve irrasyonel düşüncelerin görsel dili olmuştur. Günümüzün ileri teknolojileri kullanılarak sağlanan etkili küresel iletişim ortamında, bilgisayar tasarımlarıyla yeniden biçimlendirilen fotoğraf imgeleri, birer simgesel değer olarak, günümüz görsel iletişiminde de kullanılan en önemli ifade aracıdır. | en_US |
dc.format.medium | VII, 139 y. : rnk. res. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fotoğraf | en_US |
dc.subject | Göstergebilim | en_US |
dc.subject | Grafik | en_US |
dc.subject | Görsel | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Çağdaş grafik tasarımda fotoğrafın iletişimsel konumu | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Yigin, Turan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0055542 | en_US |
dc.identifier.yrd | FED75959-EA80-449E-9302-CE6AC7BBC551 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art