Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Arkitektonik heykel
dc.contributor.advisor | Aksungur, Rahmi | |
dc.contributor.author | Yazıcı, Ferit | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:25Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3047 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description | Kaynakça (sayfa : 133-139) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | Arkitektonik heykelin tanımı çeşitli literatürde , 'mimari üslup ve tekniklerle yapılmış, mimari biçime ilişkin ya da ona benzer nitelikteki oluşumlar' diye karşımıza çıkmaktadır. Başka bir deyişle, heykelin bulunduğu noktadan mimariye bakarak ve onun tekniklerini kullanarak heykel yapmaktır. Günümüzde, mimarinin heykel sanatının dilini kullanarak ortaya koyduğu yapıtlara karşılık, heykelin de mimarinin teknik ve olanaklarını kullanarak Arkitektonik özelliğe sahip yapıtlar vermesidir. Bu karşılıklı etkileşim, sanat tarihinden geriye baktığımızda fazlasıyla karşımıza çıkmaktadır. Ancak yirminci yüzyılın son çeyreğine gelindiğinde iki disiplin arasındaki ilişki kopma noktasına gelmiştir. Bu çalışmanın giriş bölümünde amaç kapsam ve yöntem üzerinde irdelemeler yapılmıştır. İkinci bölümde Arkitektonik sözcüğünün ansiklopedik anlamları incelenmiş, Arkitektonik Heykelin tarihçesi ve çeşitleri açıklanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, özellikle yirminci yüzyıl ve sonrası sanat akımlarının Arkitektonik Heykele etkisi araştırılarak örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde Arkitektonik Heykel uygulamalarına örnekler üzerinden genel bir bakış yapılmıştır. Dördüncü bölümde, Arkitektonik Heykel bağlamında kişisel uygulamalar, proje ve enstalasyonlardan örnekler verilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Arkitektonik, Heykel, Mimari, Proje. | en_US |
dc.format.medium | IX, 145 yaprak : renkli resim, tbl. ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Heykel Sanatı | en_US |
dc.subject | Heykel, Mimaride | en_US |
dc.subject | Arkitektonik Heykel | en_US |
dc.subject | Arkitektonik | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.subject | Mimari | en_US |
dc.subject | Proje | en_US |
dc.title | Arkitektonik heykel | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Yazıcı, Ferit | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0067076 | en_US |
dc.identifier.yrd | 0FDA56AF-D281-4F5E-8B3C-84590B5A8D1E | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art