Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPala, Neslihan
dc.contributor.authorÖzşen, Derya
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:30Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3059
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractGelişen üretim biçimlerinin, nesnenin kendisini, kendi gerçekliği ile algılanan bir yapıdan uzaklaştırması, nesneyi imge aracılığıyla üretilen soyutlanmış bir yapı içinde konumlandırmıştır. Nesneler tarafından çepe çevre sarılmış günümüz insanının dünyası ve algısı, bu dünyayı belirleyen üretim ve pazarlama ilişkileri kontrolünde şekillenerek, nesneleri tüketim kültürünün ürettiği imgelerle anlamlandırır ve tanımlar hale gelmiştir. Gelişen kitle iletişim araçlarının sunduğu bir imgeyle somutluk kazanan nesne, artık insana dokunan, varolan bir gerçeklik durumundan, gerçeğin varlığını gerektirmeyen, oluşturulmuş yapay bir gerçeklik içerisinde iki boyutlu bir gerçeklik olarak yaşanılır olmuştur. Nesnenin kendi gerçekliğiyle, kendisine ait varoluşu ve somutluğuyla algılanmaması, nesne-insan ilişkisini geçmiş algılanış biçiminden farklılaştırmıştır. İmge ve gerçeklik ilişkisi, ve bu ilişkinin bugün değişen algısı, insanı kendi yaşam tecrübesinden uzaklaştırmıştır. Hazır nesne ile birlikte sanat alanına giren sıradan nesnenin, araç olmasının getirdiği işlevlerinden soyutlanıp, sanat yapıtının malzemesi olması, nesne üzerine düşünen sanatçının, imge ve gerçeklik ilişkisine eleştirel bir yaklaşım getirmesinin yanında, gerçekliğin algılanışını sanat imgesi yoluyla tekrar yakalama çabasını taşır. Sanat imgesinin temsilinde, yanılsama durumunun ortadan kalktığı bu yaklaşım biçimi, sanat imgesini, gerçekliğin kendisine dönüştürmüştür. Bu eser metninde yer alan yapıtlarımda, seçilen nesneye ait görselliğin sanat imgesi yoluyla temsili, geleneksel malzeme ve yöntemlerle üretilen ve insan-nesne ilişkisinde insana dair olan izleri üzerinde taşıyan nesnelerin aurasını ve bu auranın algısını yaratan insani boyutu izleyiciye hissettirme, hatırlatma çabası taşır. Yapıtlarım, nesnelleşen yaşam da insanın kaybettiği, kendisine ait tecrübe ve bu tecrübenin yarattığı belleği hatırlatacak bakışı yakalamayı amaçlamaktadır. Bu bakış aynı zamanda gerçekliğin kaybedilen insani boyutunu yansıtmaktadır. Anahtar Kelimeler: İmge, Nesne, Gerçeklik, Yabancılaşma, Sanat.en_US
dc.format.mediumXI, 188 y. : rnk. res., fot. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title20. yüzyıl sanatında nesne kullanımı ve imgeye yaklaşımen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programıen_US
dc.institutionauthorÖzşen, Deryaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0060902en_US
dc.identifier.yrd8913972B-479C-4C43-AE66-6DBD4A6186A5en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster