Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüner, Yıldız
dc.contributor.authorAkgün, Sibel Açıkalın
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:35Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3082
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract20. yüzyılda endüstriyel ve teknolojik gelişmelerin yaşanmasıyla sanatta köklü değişimler görülmüştür. Heykel sanatındaki sanat- nesne kavramlarının ifadesinin değişiminin yaşandığı bu tarihlerde sanat nesnesinin bir dönüşümü söz konusudur. Heykel sanatında ele alınan tüketim nesnesinin sanat nesnesine dönüşümü ilk kez Ready-made kavramıyla beraber anılan isim olan Marcel Duchamp ile başlamıştır.Endüstriyel ürünlerin sanat nesnesi olarak eleştirel bir ifadeye dönüşmesiyle, hazır yapım nesneler kendilerine sanat ortamlarında yer bulmuştur. Ready-made ismen henüz kullanılmasa da ilk adımlarını bu dönemde kübizm ve dada hareketiyle filizlendirmiştir. Kolaj ve asamblaj tekniklerinde görülen günlük eşyaların kullanımı tarihsel dönemler içerisinde Dada'dan sonra Pop sanatında, Kavramsal sanatta ve günümüz güncel sanat örneklerinde de kullanılmaktadır.Hazır nesneyi sanat nesnesi olarak ele alma durumu; sanatsal bir eylem dürtüsüyle değil, bir protest duruş, eleştirel bir tavır taşımaktadır. Yeni ifade şekilleriyle yolculuğuna devam eden ready-made kavramsal değeri daha ön planda tutan Joseph Beuys'unda dikkatini çekmiştir. Geleneksel ifade araçlarını reddeden hazır nesneler, 20. yüzyılda çıkan tüketim toplumu ve yaşam tarzıyla beraber Pop sanatından Claes Oldenburg ve Jeff Koons gibi isimlerle de yeniden anılmıştır. Çağdaş sanat örneklerinde görülen ready-made'lerin tekrarının üretilmesi ve birçok sanat disiplini ile birlikte kullanımı sürdürmektedir.Bu araştırmalar ışığında Modern kaygılar başlıklı bir heykel sergisi hazırlanmıştır. Günümüz tüketim toplumunun insan-teknoloji ilişkisini sorgulayan sergi figür ve hazır nesne kullanımı içermektedir. Ready-made kullanımına bir anti-tez önerisi getirilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.format.mediumXIII, 207 y. : rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHazır nesneen_US
dc.subjectSanat Nesnesien_US
dc.subjectMarcel Duchampen_US
dc.subject20. yy. heykel sanatıen_US
dc.titleModern kaygılar: 20. yy. sanatında hazır nesne kullanımı ve tüketim toplumuna eleştirel bir bakışen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programıen_US
dc.institutionauthorAkgün, Sibel Açıkalınen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0057518en_US
dc.identifier.yrdAB2B219A-4E11-47F7-915A-F50589403993en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster