Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorManav, Özkan
dc.contributor.authorÇöloğlu, Mesut Erdem
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:38Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:38Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3094
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.en_US
dc.description.abstract20. yy bestecilerinin müzik dilini önceki yüzyılların dilinden keskin biçimde ayıran modernist hareket ve yenilikçi arayısların getirdigi köklü degisim, hareketin baslangıcıyla yaklasık aynı zaman diliminde olusmaya baslayan çoksesli Türk müziginin gelisim sürecini de belli ölçülerde etkilemistir. Üç çeyrek yüzyıl boyunca, batılı meslektaslarının yenilikçi yaklasımını, kendi kültürel birikimleri ile birlestiren Türk besteciler, üretimlerinde yenilikçi etkileri farklı amaçlarla ve farklı estetik düzeylerde kullanmıslardır. Gerek armoni dilinin olusumunda, gerek yapısal düzeylerde, 20. yy müzik dilinin kazanımları kimi bestecilerimiz tarafından kapsamlı biçimde ele alınmıs ve müzik dagarımıza çarpıcı yapıtlar katılmıstır. Özellikle ilk dönem bestecilerimizin, üretimlerinde kültürel birikimlerimizi çagın getirdigi dille bir potada birlestirmeleri, söz konusu yenilikçi tekniklerin yalın bir öykünme düzeyinde kalmamasını saglamıstır. Bestecilerimizin müzik dillerine dogallıkla eklemlenen bu teknik-estetik yenilikler, pek çok özgün yapıttan olusan bir külliyat ortaya çıkarmıstır. Bu çalısmada incelenen yapıtların her birinde, 20. yy müziginin modernist anlayısları, bestecilerimizin özgün dillerinin dogal bir bileseni olarak ele alınmıs, teknik düzeydeki çözümlemeler örneklemelerin daha düzenli biçimde yürütülebilmesi amacıyla kullanılmıstır.en_US
dc.format.medium[2], XI, 262, XIX y. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇağdaş Türk bestecilerinin 20. yy. müziğinin modernist anlayışlarıyla etkileşimi (orkestra için müzik)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Programıen_US
dc.institutionauthorÇöloğlu, Mesut Erdemen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0046426en_US
dc.identifier.yrd5007A9EF-67DC-4482-A3F3-3641F256DC90en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster