Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorGökşen, Z. Gülden
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:43Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3108
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.description.abstractRobert Schumann, Frédéric Chopin ve Franz Liszt'ten sonra 19. yüzyıl piyano edebiyatı ve genel müzik tarihinin dördüncü büyük ismi Johannes Brahms'dır.Chopin ve Liszt'in devrimci, atılgan çizgilerinden ziyade, mirasçısı olduğu büyük Alman-Avusturya ekolünün klasik tutumunu yeğleyen sanatçı, piyanist, orkestra ve koro şefi ve besteci kimliğiyle Orta Avrupa müzisyenlerine büyük bir etki yapmıştır.Buxtehude-Bach-Haendel ve Haydn-Mozart-Beethoven düşünce tarzını, romantik dönemin cüretli armonik arayışları ve kendi iç aleminin yansıdığı alabildiğine öznel kısa süreli eserlerinin lirizmi ile bağdaştıran Brahms, piyano tekniğinde de aynı çizgiyi sürdürmüştür. Piyano yazısını senfonik-teknik-lirik arayış dönemleri olarak üçe bölebileceğimiz besteci, karmaşık, güç isteyen ama Lisztvari abartıdan kaçınan bir virtüöziteye yönelmiştir. Brahms stil ve öznellik açısından romantik, form bakımından ise (öznellikle sonat ve tema-çeşitlemelerde) neo-klasik olabilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman ekolüen_US
dc.subjectNeo-klasisizmen_US
dc.subjectRomantizmen_US
dc.subjectVirtüoziteen_US
dc.subjectFormen_US
dc.titleBrahms ve piyano (üç evrede Brahms’ın piyanoya getirdikleri)en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorGökşen, Z. Güldenen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrd0C520B76-6D15-40C7-80D0-C860FC8A5CB5en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster