Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorErol, Emine Evren Büyükburçlu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:45Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3117
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractAlman Romantizminin müzikte en önemli figürlerinden biri olan Schumann'ın yaşam öyküsü ve besteleri adeta özdeşleşmiştir. Edebiyatla iç içe büyüyen besteci müzik kariyerine karar vermeden önce pek çok alanda (felsefe, gazetecilik, hatta hukuk) deneyim kazanmış, sonunda bestecilik ile kendisini ifade etmeye tamamen yönelmiştir. Müziğini yaratırken hayran olduğu fantastik Alman edebiyatından yararlanmaktan kaçınmamış, Mörike, Jean Paul, Chamisso, E.T.A. Hoffmann'ın sözcüklerle yakaladıkları atmosferi bestelerine yansıtmaktan zevk almıştır. Yaşamına damga vuran büyük aşkı Clara Wieck, iç alemindeki ikilemi yansıtan Eusebius ve Florestan, yenilikçi Alman romantik müzisyenlerini simgeleyen Davidsbündler, Commedia dell'Arte tipleri, "larva" dediği maskeli müzik cümle ya da motifleri ile müzik tarihi ve piyano edebiyatında eşsiz bir konuma ulaşmıştır. Schumann'ın fantezi dünyasının en önemli temsilcileri ise üç başyapıttır: Op.9 Carnaval, Op.12 Fantezi Parçalar ve Op.17 Fantezi. İlk ikisi karakter parçalarından oluşan süitlerdir; üçüncüsü ise Romantik Dönem'de yazılan en önemli sonatlardan biridir. Her üçü de yukarıda anlattığımız fantastik öğeleri ve daha pek çok başka buluşu içerirler. Op.17'nin bölümlerinde Lied Formu ön planda gözükse de, asıl güç Clara'yı maskeleyen inici motifin elindedir. Bu motif Döngüsel Formu sağlar. ANAHTAR KELİMELER: Eusebius, Florestan, Davidsbündler, Alman Romantizmi, Clara Wieck.en_US
dc.format.mediumVI, 156 y. : nota, rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSchumann’ın fantezi dünyasına bir bakışen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorErol, Emine Evren Büyükburçluen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0059033en_US
dc.identifier.yrd4CEE1E56-9B0D-4943-9915-7BBFF315996Fen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster