Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Barok Dönemi gitar müziği, bestecileri ve gitarın kullanımı
dc.contributor.advisor | Egesel, Soner | |
dc.contributor.author | Birol, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:51Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:51Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3130 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Barok dönem, 1600 ile 1750 yılları arasında İtalya'daki opera denemeleri ile başlamış;Johann Sebestian Bach'ın ölümüyle sona ermiş ve tüm müzik türlerindegünümüze kadar kalıcı olan değişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. Müzik budönemde, kontrast, armoni, konçerto, oratoryo gibi kavramlarla tanışmıştır. Budönem, hem eski geleneklere hem de "Ars Nova" denilen geleceğin sanatına bağlıolan bir devir olmuştur. Çalgı müziği bu dönemde tam bir bağımsızlığına kavuşmuşve ilk şaheserlerini yine bu dönemde vermiştir. Günümüzde kullanılan moderngitarın oluşumu yine bu döneme rastlamaktadır.Bu çalışmada barok dönemde gitarın canlanışından, yapım tarzlarından,yapımcılarından, alfabeto sololardan, el yazması kaynaklardan, repertuar kavramınınyaratılmasından, gitarist ve bestecilerinden ayrıca çalım tekniklerinden elimdengeldiğince bahsetmeye çalıştım. Gitar icracılarına yardımcı olabilecek bir kaynakolarak düşündüğüm bu çalışma, umarım yorumlamada da yardımcı bir çalışma olur.Anahtar kelimeler: Barok, gitar, alfabeto, repertuar, konçerto, oratoryo,Bach, Vivaldi, Handel | en_US |
dc.format.medium | VI, 156, [3] y. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Barok | en_US |
dc.subject | gitar | en_US |
dc.subject | alfabeto | en_US |
dc.subject | repertuar | en_US |
dc.subject | konçerto | en_US |
dc.subject | oratoryo | en_US |
dc.subject | Bach | en_US |
dc.subject | Vivaldi | en_US |
dc.subject | Handel | en_US |
dc.title | Barok Dönemi gitar müziği, bestecileri ve gitarın kullanımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Birol, Erhan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0051213 | en_US |
dc.identifier.yrd | 3A4B908B-4D96-4951-8EF7-DD8F6EEA9888 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses