Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündüz, Mustafa
dc.contributor.authorKaya, Derya
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:46Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjMk5UQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/314
dc.description.abstract17. yüzyılın sonlarından itibaren Avrupanın iç dinamikleri ve çevre şartlarıyla ortaya çıkan modernizm ile toplumsal hayatın hemen her kesimi standardize ve senkronize edilmiş, merkezileştirilmiş, çalışma hayatı uzmanlaş- ma ve yoğunlaşma biçiminde düzenlemiştir. Bu ilkeler doğrultusunda, modern toplumun gereği ve sonucu olarak ortaya çıkan modern eğitim ve okul, toplumun kontrolü, dönüştürülmesi ve devletin ideoloji aktarım aracı olarak tasarlanmıştır. Ana-akım eğitim olarak adlandırılabilecek sistemde, çoğunluk- la tek-tip bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Özellikle II. Dünya savaşı sonrasında bu okulların karşısında birey, demokrasi, farklılık, değer dünyası, çok kültürlülük, vb. kavramlarla, gündeme gelmeye başlayan alternatif eğitim ve okul, çoğunlukla modern eğitimin herkes için belirlenmiş ilkelerine karşı, bireysel ve toplumsal farklılıkları ön plana alan, ihtiyaçlara göre eğitim verme- yi hedefleyen bir yaklaşımdır. Böylece eğitimle toplumsal değişme arasındaki korelasyonda farklılık ortaya çıkmıştır. Bu kapsamda çalışmanın amacı alterna- tif eğitimin gelişimiyle ilgili temel ilkeleri ortaya koymak ve alanın en özgün ve yaygın kabul gören örneklerinden biri olan Waldorf Okullarını incelemektir. Çalışmada literatür tarama ve katılımcı gözlem tekniği kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractModernism emerged in the late 17th century from the internal dyna- mics and social factors of Europe. With this new movement almost all aspects of social life is standardized, synchronized and centralized. Work, on the other hand, organized around the principles of concentration and specialization. Modern education was also shaped by those principles. In this process, educa- tion is instrumentalised as the most effective factor for social change. Both a necessity and a result of modern society, modern education and its prominent institutions schools are formulated as instruments for social change and social control. Education and school are also utilized as vehicles for the transfer of state s ideology. This new system of modern education can be named as main- stream education . Along with the concepts of individual, democracy, differen- ce, moral values and multiculturalism, alternative education, came to the fore- front as an opponent view to mainstream education. In contrast to modern edu- cation s unified principles, alternative education values individual and societal differences and intends to provide education based on different needs. With this alternative approach of education the relation between education and social change moved to a different level. In this vein, purpose of the study is both to discuss alternative education s development and main principles and to analy- ze one of the most unique and widely accepted examples of alternative educa- tion, Waldorf Schools . This paper is based on literature review and partici- pant observation technique.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleAlternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: Waldorf Okulları örneğien_US
dc.title.alternativeALTERNATIVE EDUCATION AND THE EFFECT OF ON THE SOCIAL CHANGE: THE CASE OF WALDORF SCHOOLSen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue205en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRjMk5UQTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster