Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Fagot ailesinin eski ve yeni türleri, kullanım alanları, icracıları ve repertuvarı ile P. F. Böddecker fagot sonatı, H. Dutilleux Sarabande et cortege, O. Nussio pergolesi aryası üzerine varyasyonlar ve R. Boutry interferences I
dc.contributor.advisor | Uludere, Ayla | |
dc.contributor.author | Aktalay, Cenk | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:59Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:59Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3151 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Philipp Friedrich Böddecker, Henri Dutilleux, Otmar Nussio ve Roger Boutry'nin besteci kimlikleri, eserleri ve yaşamları hakkında bilgi verilmiş; resital programı içerisinde bulunan eserleri, çalgı ve yazı teknikleri açısından incelenmiştir. Philipp Friedrich Böddecker'in Sopra La Monica adlı eseri, fagot için bestelenmiş ilk eşlikli çalgı eseridir; Henri Dutilleux'nun Sarabande et Cortege adlı eseri, fagot repertuvarının sonat formu anlayışındaki önemli eserlerinden biridir; Otmar Nussio'nun Pergolesi Aryası Üzerine Varyasyonlar adlı eseri, fagot için bestelenmiş çeşitleme türündeki sayılı eserlerdendir; Roger Boutry'nin Interferences I adlı eseri ise, teknik zorluk düzeyi çok yüksek ve fagotun ses sınırlarını zorlayan önemli bir eserdir. Bu anlamda, seçilmiş olan resital programı bize, barok dönemden günümüze fagot için yazılan müzikler hakkında geniş bir yelpaze sunarak, ses kalitesi ile teknik düzeydeki olanakları da göstermiş olur. Bu eser metninde ayrıca, fagot ve türlerinin yapıları, fagotun kullanım alanları, icracıları ve repertuvarı hakkında bilgi verilmiştir. Resital öncesinde yapılan tüm bu hazırlıklar ve çalışmalar, eserlerin yorumlanmasında büyük katkı sağlayacaktır; ayrıca fagot enstrümanını anlamamızda önemli bir kaynak olacaktır. Bu anlamda, fagotun müzik ile olan birlikteliği ve bu birlikteliğin etkileri daha açık bir şekilde ortaya çıkacak; böylece bu eser çalışması amacına ulaşacaktır. Anahtar Kelimeler: Resital, Fagot, İcracı, Repertuvar, Besteci. | en_US |
dc.format.medium | V, 98 y. : nota ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resital | en_US |
dc.subject | Fagot | en_US |
dc.subject | İcracı | en_US |
dc.subject | Repertuvar | en_US |
dc.subject | Besteci | en_US |
dc.title | Fagot ailesinin eski ve yeni türleri, kullanım alanları, icracıları ve repertuvarı ile P. F. Böddecker fagot sonatı, H. Dutilleux Sarabande et cortege, O. Nussio pergolesi aryası üzerine varyasyonlar ve R. Boutry interferences I | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Üfleme ve Vurma Çalgılar Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Aktalay, Cenk | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0052686 | en_US |
dc.identifier.yrd | C6EC5C0A-06C3-4003-8A4A-0826A43EE402 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art