Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUludere, Ayla
dc.contributor.authorAktalay, Cenk
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:59Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:59Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3151
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Philipp Friedrich Böddecker, Henri Dutilleux, Otmar Nussio ve Roger Boutry'nin besteci kimlikleri, eserleri ve yaşamları hakkında bilgi verilmiş; resital programı içerisinde bulunan eserleri, çalgı ve yazı teknikleri açısından incelenmiştir. Philipp Friedrich Böddecker'in Sopra La Monica adlı eseri, fagot için bestelenmiş ilk eşlikli çalgı eseridir; Henri Dutilleux'nun Sarabande et Cortege adlı eseri, fagot repertuvarının sonat formu anlayışındaki önemli eserlerinden biridir; Otmar Nussio'nun Pergolesi Aryası Üzerine Varyasyonlar adlı eseri, fagot için bestelenmiş çeşitleme türündeki sayılı eserlerdendir; Roger Boutry'nin Interferences I adlı eseri ise, teknik zorluk düzeyi çok yüksek ve fagotun ses sınırlarını zorlayan önemli bir eserdir. Bu anlamda, seçilmiş olan resital programı bize, barok dönemden günümüze fagot için yazılan müzikler hakkında geniş bir yelpaze sunarak, ses kalitesi ile teknik düzeydeki olanakları da göstermiş olur. Bu eser metninde ayrıca, fagot ve türlerinin yapıları, fagotun kullanım alanları, icracıları ve repertuvarı hakkında bilgi verilmiştir. Resital öncesinde yapılan tüm bu hazırlıklar ve çalışmalar, eserlerin yorumlanmasında büyük katkı sağlayacaktır; ayrıca fagot enstrümanını anlamamızda önemli bir kaynak olacaktır. Bu anlamda, fagotun müzik ile olan birlikteliği ve bu birlikteliğin etkileri daha açık bir şekilde ortaya çıkacak; böylece bu eser çalışması amacına ulaşacaktır. Anahtar Kelimeler: Resital, Fagot, İcracı, Repertuvar, Besteci.en_US
dc.format.mediumV, 98 y. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResitalen_US
dc.subjectFagoten_US
dc.subjectİcracıen_US
dc.subjectRepertuvaren_US
dc.subjectBestecien_US
dc.titleFagot ailesinin eski ve yeni türleri, kullanım alanları, icracıları ve repertuvarı ile P. F. Böddecker fagot sonatı, H. Dutilleux Sarabande et cortege, O. Nussio pergolesi aryası üzerine varyasyonlar ve R. Boutry interferences Ien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Üfleme ve Vurma Çalgılar Programıen_US
dc.institutionauthorAktalay, Cenken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0052686en_US
dc.identifier.yrdC6EC5C0A-06C3-4003-8A4A-0826A43EE402en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster