Özet
A. Adnan Saygun (1907-1991) yurtiçinde ve yurtdışında besteci olarak "Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği"nin önde gelen adlarından biri olduğu kadar, etnomüzikolog, araştırmacı ve yazar olarak da bilimsel değerler içeren çalışmalar yapmış, Türk kültür ve sanat yaşamına sonsuz katkıları olmuş ender yetişen sanatçılardandır. A. Adnan Saygun'un op. 36 Solo Keman için Partita'sı üzerine yapılan bu yazılı çalışma, eseri yorumlayacak kemancıya çalışma teknikleri konusunda yol göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Yazılı çalışmaya baz olarak bestecinin "Peer Musikverlag G.M.B.H." basımı nota metni alınmıştır. Çalışmada sırasıyla A. Adnan Saygun'un yaşamı ve sanat anlayışı anlatılmış, yaylı çalgılar için yapıtları hakkında bilgi verilmiş, XX. yüzyılın diğer solo keman yapıtları besteleniş tarihlerine göre listelenmiş, A. Adnan Saygun'un op. 36 Solo Keman için Partita'sının yapısal analizi yapılmış ve son olarak eserin çalınmasında karşılaşılacak teknik güçlüklerin aşılabilmesi için önerilen çalışma yöntemleri eser üzerinde örnekler vererek gösterilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: A. Adnan Saygun, Solo Keman, Partita, Yapısal Analiz, Çalışma Yöntemleri.