Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Elektronik müzikte analog dönem ve Bülent Arel’ in stereo electronic music no.1 adlı yapıtı
dc.contributor.advisor | Manav, Özkan | |
dc.contributor.author | Boran, İlke | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:38:24Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:38:24Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3218 | |
dc.description | Tez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Elektronik Müzikte Analog Dönem ve Bülent Arel'in Stereo Electronic Music No:1 Adlı Yapıtılke Boran ÖZETElektronik müzik kavrayışı, birçok avangard kavrayış gibi, II. Dünya Savaşı sonrasında gelişim gösterdi. Başlangıçta bir avangard sanat akımı olarak ortaya çıkan elektronik müzik günümüzde çok daha geniş kitlelere hitap ettiği gibi, müzik endüstrisinde de hüküm sürmektedir. Ses kayıt teknolojisinin gelişim süreciyle doğrudan bağlantılı olan elektronik müzik alanında analog teknik olarak adlandırılan manyetik kayıt tekniği, uzun yıllar elektronik müzik bestecilerinin temel aracı oldu. Bu araçla besteciler, özgün ses dünyalarını yaratarak yapıtlarının temel taşlarını oluşturdu. Teknolojinin sağladığı olanaklar, 1960'lı ve 70'li yıllar boyunca, besteciler tarafından sınırları zorlayan bir yaratıcılıkla kullanıldı. Analog aygıtlarla gerçekleştirilen ses üretimi yeni ses dünyalarının kapılarını açarken, sesin ve zamanın anlamı ve algılanması konusunda felsefi kuramların oluşturulmasına ve tartışılmasına olanak sağladı. Bu arada, besteciler, ellerindeki sonsuzca çeşitlenebilen olanak alanı içerisinde kendi yarattıkları ses dünyasını sistematik bir yaratıcılık boyutuna taşıma ihtiyacı duydu. Dijital teknoloji ile avangard elektronik müzik akımın uğradığı değişim süreci öncesinde, analog teknik modeli olarak, besteci Bülent Arel'in 1961yılına ait Stereo Electronic Music No.1 adlı eseri bu araştırmanın analitik merkezini oluşturmaktadır. Arel'in analog teknikleri kullanım biçimleri ve bu tekniklerin onun yapıtlarına ve yaratıcılık sürecine yansımaları, mercek altına alınmaktadır. ANAHTAR KEL MELER: Elektronik müzik, ses fiziği, analog, avangard, manyetik bant. | en_US |
dc.format.medium | X, 165 y. : rnk. grafik., nota, tbl. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Elektronik müzikte analog dönem ve Bülent Arel’ in stereo electronic music no.1 adlı yapıtı | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalı Genel Müzikoloji Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Boran, İlke | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0046342 | en_US |
dc.identifier.yrd | 4B82B180-CD8F-4693-BFBA-EC2103F60D0C | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Doktora Tezleri [786]
Doctoral Theses