Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorAkın, Emel
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:33Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:33Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3245
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract'İronik Olarak Yaratı Sorunsalı; Yapıt-Uzam-Zaman-Sanatçı' isimli bu eser metni, 'sanatın ölümü' üzerine odaklanan tartışmalara; günümüz sanatında yapıt-uzam-zaman-sanatçı ilişkisine ve yaratı sorunsalına 'ironik' bakış açısıyla yaklaşmayı amaçlamaktadır. Burada 'ironik' olan; yaratma fiilinin anlamını –eski anlamını- yitirmiş olması değil, zorunluluk olarak yaratma eyleminden vazgeçmememiz, vazgeçemeyişimizdir. Giriş bölümünde çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi açıklanmaktadır. Bundan sonra eser metni dört ana bölümden oluşmaktadır: Çalışmamız gerek metodik olarak ironik bakışı esas aldığından, gerekse 'ironi kavramı'yla ilgilendiğinden; birinci bölüm ironi kavramının tanımlanmasına ayrılmıştır. Sören Kierkegaard'ın 'ironi kavramı' ve Hegel'in 'ironi' üzerine düşünceleriyle birlikte, çeşitli kaynaklardan yararlanarak 'ironi' kavramı açıklanmıştır. İkinci bölüm; 'yapıt-uzam-zaman-sanatçı üzerine' anlatılardan ve 'zorunluluk olarak sanatçının yaratma girişimi'nden oluşmaktadır. Öncelikle bir uzama ve zamana yerleşen yapıt ve onu yaratan sanatçı arasındaki ilişki kısaca incelenmiştir. Sanatçının hangi gerekçelerle yarattığı düşünülmüş, sonuçta yaratma fiilinin sanatçı için zorunluluk olduğuna karar verilmiştir. Üçüncü bölüm; ilk iki bölümün bir arada kurgulanmasıyla oluşturulmuştur. Burada yaratı sorunsalının ironisi araştırılmıştır. Sonluda sonsuzluğun aranması olarak yaratıcılığın sonsuzluk iddiasının ironisi; yaratılarda kurgu malzemesi olarak ironi kavramının incelenmesi; ve yaratının sorunsal olarak algılanmasının ironisi; yani günümüz sanatının ve sanatın ölümünün ironisi bu bölümde yer almaktadır. Dördüncü ve son bölümde ise; çalışmalarımın ve kendi yaratıcılığımın ironisine dair saptamalarda bulunulmuştur. Eser metninin gereği kendi çalışmalarımla ilgili açılımlarla ve böyle bir çalışmaya yönelme sebebimi, isteğimi aydınlatacak düşüncelerime bu son bölümde yer verilmiştir. Son olarak, bu çalışmada; yenilenmeyen, yok olan, ölen sanat tartışmalarına karşılık olarak, her ne kadar koşulları ve anlamı değişmiş görünürse görünsün özgün, orjinal, yeni yaratıların olduğu ve olmaya devam edeceği savunulmuştur. Anahtar kelimeler; ironi, yaratı, sorunsal, uzam, zaman, sanatçı.en_US
dc.format.mediumXII, 180 y. : res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİronik olarak yaratı sorunsalı yapıt-zaman-uzam-sanatçıen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorAkın, Emelen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0063004en_US
dc.identifier.yrdC0ACBEF2-D8FD-44D0-9302-BE3D6200537Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster