Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Türk resminde konstrüktivizmin etkileri
dc.contributor.advisor | Ayan, Aydın | |
dc.contributor.author | Küpçüoğlu, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:38:34Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:38:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3247 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015. | en_US |
dc.description | Kaynakça (sayfa : 103-115) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | 19. yüzyıl sadece sanat alanında değil, endüstriyel ve dolayısıyla teknolojik anlamda da hızlı gelişmelerin yaşandığı bir süreçtir. Buharlı trenler ya da gemiler, fotoğraf makinesinin icat edilmesi yanında, toplumsal hayattaki değişiklikler önemli gelişmelerdendir. William Turner, Monet ve Cezanne'ın çalışmaları modern sanata, dolayısı ile bir anlamda soyut sanata gidişin yolunu açmışlardır. Konstrüktivistler, renk, hacim ve espası incelerken, farklı malzemelerle yapılmış üç boyutlu çalışmalara da ilgi gösteriyorlardı. Konstrüktivistler Rusya'da kendi dönemleri içinde, başlangıçta oldukça ilgi uyandırmışlardı. Mesela Tatlin, köşe düzenlemeleri yanı sıra yapmış olduğu 3. Enternasyonal'e Bir Anıt adlı yapıtıyla, Ekim Devrimi kutlamalarının neredeyse sembolü haline gelmiştir. Naum Gabo, Pevsner, Rodchenko konstrüktivist anlamda çalışmalar üreten diğer sanatçılar arasındadır. Türk resim sanatının gruplardan bağımsız tek tek ressamları saymazsak, 1914 kuşağı sonrasında, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği ve D Grubu sanatçılarının çalışmaları kilometre taşlarıdır. Bu gruplarda bulunun sanatçıların çoğu yurtdışında eğitim almışlardır. Almış oldukları eğitim sonrasında genelde kübist ve konstrüktivist eğilimler içerisinde resimlerini yapmışlardır. Mesela Ali Çelebi, Zeki Kocamemi veya Cemal Tollu bu anlamda çalışan sanatçıların ilklerindendir. Özellikle 1980'lerden itibaren Ferruh Başağa veya Halil Akdeniz gibi sanatçılar çalışmalarıyla konstrüktivizme vurgu yapmışlardır. Ancak tüm bu sanatçıların, Rus konstrüktivizminin ideolojik yanıyla ilgisi yoktur. Onlar sadece, konstrüktivizmin biçimsel yanı ile ilgilenmişlerdir. ANAHTAR KELİMELER: Sanat, Modern, Resim, İnşacılık | en_US |
dc.format.medium | X, 116 yaprak : renkli resim ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat, Çağdaş -- 20. yüzyıl | en_US |
dc.subject | Konstrüktivizm | en_US |
dc.subject | Konstrüktivizm (Sanat) -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Sanat, Türk -- 20.yüzyıl | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Modern | en_US |
dc.subject | Resim | en_US |
dc.subject | İnşacılık | en_US |
dc.subject | Konstrüktivizm | en_US |
dc.title | Türk resminde konstrüktivizmin etkileri | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Küpçüoğlu, Hülya | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0067068 | en_US |
dc.identifier.yrd | B17A8EC6-5FF9-4115-9475-563A2A00BAD3 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art