Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSekban, Nedret
dc.contributor.authorÖzok, Aslı
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:34Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3249
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 78-79) içerir.en_US
dc.description.abstractYüzyıllara ve dönemlere uyarlı olarak düşünce yapısının değişimi, felsefe ve estetik değerlerin gelişimi sosyolojik sistemlerin farklı sembollerini de ortaya koyar. Bu bağlamda özellikle 20.yy yarısında gelişen sanayileşmenin sonucu olarak ortaya çıkan tüketim dünyası, kendi sembollerini yaratır. Çağdaş sanatta sembol kavramının bir sanat hareketine dönüşümü, işte tamda bu aşamada ortaya çıkar. Dönemin tüketim çılgınlığının ve markalaşmanın eleştirel düşüncesini vurgulamak yaklaşımı içinde, sanat anlayışlarına yeni simgeler arayan sanat ve sanatçılar, yeni gelişen düşünce yapılarını ve tekniklerini koruyarak Barkodu simgeleştirirler. Eserlerinde Barkodları plastik bir form haline dönüştürürler. Tüketim piyasasına koşut olarak, nesnenin kendisinin görsel olarak algılanması yerine çizgi ve rakamlarla tanımlanması tuvallerde ortaya çıkar. Bu doğrultuda saptadığımız birinci hedef, gerçek ile sembolün yüz yüze getirilmesi ve işaret diline endekslenen simge dünyasının tüketim hızının eleştirilmesidir. Bu aşamada, iki farklı kavram, çağdaş sanatın içinde yan yana gelir. Bir simgenin belirlenmesi ve bunun sanata dönüşümü; farklı sanat hareketleri, farklı görüşler içinde ortaya çıkan Barkod, sonuçta bir bileşenin özünü oluşturur. Tüketim dünyasını belirleyen barlar ve yani barkodlar, 1990'lardan itibaren dönemin Amerikalı, İngiliz ve Çin'li sanatçıları tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Antikapitalist ve tüketim dünyasını sembolize eden Barkod, dünya metropollerinde kullanılanken, eleştirel sembol olarak tuvallerde yerini alır. Anahtar Kelimeler : Barkod, Bar, Çağdaş Resim Sanatı, Sembol, Tüketim, Pop Art, Op Art.en_US
dc.format.mediumXIII, 89 yaprak : renkli resim ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBarkoden_US
dc.subjectBarkod, sanattaen_US
dc.subjectBarkod Kullanımı, Resim Sanatındaen_US
dc.subjectÇağdaş Sanaten_US
dc.subjectBarkoden_US
dc.subjectResim Sanatıen_US
dc.subjectSembolen_US
dc.titleBarkod’un bir sembol olarak çağdaş sanatta yerien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorÖzok, Aslıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067073en_US
dc.identifier.yrd80A55E6A-F0F1-4FD9-96AF-3E6493B1159Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster