Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAyan, Aydın
dc.contributor.authorKaya, Gülveli
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:37Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3257
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractFotoğrafın bulunmasıyla birlikte başlayan fotoğraf-resim ilişkisi, günümüze kadar çeşitli etkileşimlerle süregelmiştir. Bu etkileşimi süreç içerisinde bir bütün olarak ele aldığımızda ilginç bir şema ile karşılaşılmaktadır. Bu şema içerisinde resim sanatının fotoğraf ile tanışmasından sonra geçirdiği evrelerde, fotoğrafı nasıl kendisine dönüştürdüğü, zaman dizinsel (kronolojik) bir süreç izleyerek, fotoğrafın icat edildiği Batı Dünyasındaki ve Batı Sanatındaki gelişmelerden de hareketle, Türk topraklarına fotoğraf makinesinin girişi ve beraberinde Türk Ressamı'nın bu buluşa karşı verdiği tepki örneklerle incelenmektedir. Türk Resim Sanatında Fotoğraf ve Resim ilişkisi, foto-yorumcuları, kimi kaynaklarda Türk Resim Sanatının Öncüleri anlamına da gelen Primitiflerin eserlerini akla getirmektedir. Bu bağlamda çalışmada, başlangıç noktası olarak Türk Primitiflerinin eserleri ele alınıp, günümüze kadar Türk Resim Sanatında fotoğraf resim etkileşimi günümüze kadar irdelenmektedir. Türk Resim Sanatı Tarihinde Resim ve Fotoğraf etkileşimi ilerleyen bölümlerde daha özel bir alan olan Atatürk Portreleri ve Fotoğrafla olan etkileşimleri çerçevesinde ele alınarak konuya özel bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmıştır. Türk Resim Sanatı Tarihi içerisinde ayrı bir öneme sahip olan Atatürk portre ve konulanmaları ise yapılan resimlerin yapılış yöntemleri ve biçemleri bakımından çalışmanın kapsamı dahilinde örnek resimlerle incelenmektedir. Bu bölüm içerisinde yine zaman dizinsel (kronolojik) bir süreç izlenmektedir. Bu süreç içerisinde aynı fotografik kaynaklardan yapılmış olmasına karsın, Türk Resim Sanatı Tarihindeki gelişmelerin Atatürk portre ve konulanmalarına nasıl yansıdığı incelenmektedir. Ressamların sanat anlayışlarından ve biçimlerinden (üsluplarından)referanslarla incelenen eserler, çalışmalara kaynaklık yapan fotoğraflarla yan yana getirilerek, o dönemin sanat anlayışı içerisinde sınırlı kalınarak ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Fotoğraf, Resim, Türk Resim Sanatı, Atatürk Portreleri, Sanatçı.en_US
dc.format.mediumXI, 127 y. : res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotoğraf,en_US
dc.subjectResim,en_US
dc.subjectTürk Resim Sanatı,en_US
dc.subjectAtatürk Portreleri,en_US
dc.subjectSanatçı.en_US
dc.titleTürk resim sanatında fotoğraf-resim etkileşimi ve Atatürk portrelerien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorKaya, Gülvelien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0046308en_US
dc.identifier.yrdF47AB3E7-563A-4ACF-BCB2-F7B16F46F3D8en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster