Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
9 Kasım 1918 Alman imparatorluğunun çöküşünden, 9 Kasım 1938 Kristal Geceye Alman sanatı
dc.contributor.advisor | Karayağız, Yalçın | |
dc.contributor.author | Tuna, M. Ertuğrul | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:38:43Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:38:43Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3265 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Avrupa sanatında birçok dönemde ifadeci sanat eserleri görmekteyiz. İfadeci sanat yapıtları genellikle Kuzey Avrupa ile ilişkilendirilse de Güney Avrupa'da ifadeci tarzda yapıtlar üreten bir çok sanatçıya rastlamaktayız. Bu da bize ifadeciliğin sadece yöresellikle açıklanamayacağını gösterir. Yirminci Yüzyılın başlarında İzlenimciliğin yüzeysel yansıtmacılığına tepki duyan bir gurup genç Alman sanatçı süregelen sanatı değiştirmek amacıyla yeni bir üslup yaratma arayışına girdiler. Almanya o sıralarda Dünya üzerinde söz sahibi olmaya çalışan emperyalist bir güç konumundaydı. Alman İmparatorluğunun başında II. Kaiser Wilhelm bulunmaktaydı. II. Kaiser Wilhelm dengelerin militarist yollarla değişebileceğini düşünen dengesiz, megaloman bir liderdi. Sözü edilen genç sanatçılar II. Kaiser Wilhelm'in Almanya'sının getirdiği değerlere karşı çıkmışlardı. Almanya Birinci Dünya savaşına gireceği zaman Dışavurumcular olarak adlandırılan bu genç sanatçıların çoğu savaşı toplumu değiştirecek bir katalizör olarak desteklemişti. Bunların bir kısmı cephede savaşı tecrübe ederek kötülüğünü anlamış ve zamanla şavaş karşıtı olmuşlardır. Dışavurumculuk Die Brücke ve der Blaue reiter adlı iki oluşum tarafından yönlendirilmiştir. Bu oluşumların dışında kalmayı tercih eden bağımsız Dışavurumcular da vardır. Bu iki grubun sanatçıları arasında önemli farklar vardır. Aynı gurubun içindeki sanatçılar bile önemli farklar göstermektedirler.1920'lerde Dışavurumculuk kendini tüketmiştir. Bu akımın yerine Dışavurumculuğa tepki olarak geliştirilen Yeni Nesnelcilik almıştır. Yeni nesnelcilik bir yönüyle Nazi destekli sanata yol açmıştır. Nazilerin iktidara gelişiyle tek tip modernizm karşıtı bir sanat görüşü hakim olmuştur. Birinci Dünya Savaşı Öncesinden Nazi dönemine kadar gelişen sanat hareketleri, karşıtlıkları ve çelişkileri benim sanatımın oluşmasında önemli bir etken olmuştur. | en_US |
dc.format.medium | IX, 90 y. : rnk. res. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ekspresyonizm | en_US |
dc.subject | Trajedi | en_US |
dc.subject | İlham | en_US |
dc.subject | Savaş | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | en_US |
dc.title | 9 Kasım 1918 Alman imparatorluğunun çöküşünden, 9 Kasım 1938 Kristal Geceye Alman sanatı | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Tuna, M. Ertuğrul | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0048528 | en_US |
dc.identifier.yrd | 1CCDBBD3-00A7-4707-8381-2D8F99B9FF5C | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art