Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarayağız, Yalçın
dc.contributor.authorTuna, M. Ertuğrul
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:43Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3265
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractAvrupa sanatında birçok dönemde ifadeci sanat eserleri görmekteyiz. İfadeci sanat yapıtları genellikle Kuzey Avrupa ile ilişkilendirilse de Güney Avrupa'da ifadeci tarzda yapıtlar üreten bir çok sanatçıya rastlamaktayız. Bu da bize ifadeciliğin sadece yöresellikle açıklanamayacağını gösterir. Yirminci Yüzyılın başlarında İzlenimciliğin yüzeysel yansıtmacılığına tepki duyan bir gurup genç Alman sanatçı süregelen sanatı değiştirmek amacıyla yeni bir üslup yaratma arayışına girdiler. Almanya o sıralarda Dünya üzerinde söz sahibi olmaya çalışan emperyalist bir güç konumundaydı. Alman İmparatorluğunun başında II. Kaiser Wilhelm bulunmaktaydı. II. Kaiser Wilhelm dengelerin militarist yollarla değişebileceğini düşünen dengesiz, megaloman bir liderdi. Sözü edilen genç sanatçılar II. Kaiser Wilhelm'in Almanya'sının getirdiği değerlere karşı çıkmışlardı. Almanya Birinci Dünya savaşına gireceği zaman Dışavurumcular olarak adlandırılan bu genç sanatçıların çoğu savaşı toplumu değiştirecek bir katalizör olarak desteklemişti. Bunların bir kısmı cephede savaşı tecrübe ederek kötülüğünü anlamış ve zamanla şavaş karşıtı olmuşlardır. Dışavurumculuk Die Brücke ve der Blaue reiter adlı iki oluşum tarafından yönlendirilmiştir. Bu oluşumların dışında kalmayı tercih eden bağımsız Dışavurumcular da vardır. Bu iki grubun sanatçıları arasında önemli farklar vardır. Aynı gurubun içindeki sanatçılar bile önemli farklar göstermektedirler.1920'lerde Dışavurumculuk kendini tüketmiştir. Bu akımın yerine Dışavurumculuğa tepki olarak geliştirilen Yeni Nesnelcilik almıştır. Yeni nesnelcilik bir yönüyle Nazi destekli sanata yol açmıştır. Nazilerin iktidara gelişiyle tek tip modernizm karşıtı bir sanat görüşü hakim olmuştur. Birinci Dünya Savaşı Öncesinden Nazi dönemine kadar gelişen sanat hareketleri, karşıtlıkları ve çelişkileri benim sanatımın oluşmasında önemli bir etken olmuştur.en_US
dc.format.mediumIX, 90 y. : rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkspresyonizmen_US
dc.subjectTrajedien_US
dc.subjectİlhamen_US
dc.subjectSavaşen_US
dc.subjectSanat Tarihien_US
dc.title9 Kasım 1918 Alman imparatorluğunun çöküşünden, 9 Kasım 1938 Kristal Geceye Alman sanatıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorTuna, M. Ertuğrulen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0048528en_US
dc.identifier.yrd1CCDBBD3-00A7-4707-8381-2D8F99B9FF5Cen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster