Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAcaroğlu, Fuat
dc.contributor.authorAral, Ömer Yiğit
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:44Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3269
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractİlk belirgin örneklerini 15. yüzyılda gördüğümüz Fantastik Resmin bir tür olarak literatüre geçmesi 19.yüzyıla rastlar. Bu, Fantastik türün etkisini sadece plastik sanatlarda değil, edebiyat, müzik, tiyatro gibi diğer sanat alanlarında da gösterdiği bir dönemdir. Fotoğrafın icadı ve bilimsel araştırmaların etkisi kendini sanat alanında da göstermiş, sanatçıların kendilerine farklı yollar çizmelerine olanak sağlamıştır. Bu yollardan bir olan Sembolizm, Fantastik türü kucaklamış ve 20.yüzyılın eşiğine bırakmıştır. Bir önceki yüzyılda düşlerini, fantezilerini sembolik bir dille anlatan fantezistler yeni yüzyılın başında sürrealizm ile kendi bilinçaltı dünyalarını keşfe çıkarak daha geniş bir alana yayılmışlardır. Sürrealizm dönemin diğer sanat akımları gibi geçmişini yadsımamış, özellikle Oneirik Sürrealizm tüm öncüleri ve geçmişiyle ile Fantastik resim sanatına sahip çıkmıştır. Bu sahiplenme bu akımın 20.yüzyıl içindeki varlığını güçlendirmiş ve yeni açılımlara yön vermiştir. Ernst Fuchs önderliğinde kurulan Viyana Fantastik Gerçekçilik Okulu bu büyük gücün etkisi ile Fantastik dile gerçekçiliği de ekleyerek, eski ustaların teknikleri ve konuları üzerinden gerçek dünya ya mesaj vermek istemişlerdir. Fantastik Gerçekçiler ele aldıkları konular ve özellikle titiz teknikleri ile yeni kuşak fantezistler üzerinde oldukça etkili olmuştur. Günümüz fantezistleri ise bu edinimlerinin üzerine pek fazla bir yenilik koyamamış, Fantastik Gerçekçilerin izi üzerinden kendi fantasmalarını yaratma yoluna gitmişlerdir. Tüm bu uzun süreç boyunca Fantastik Resmin tüm sanatçılarının bağlı kaldığı iki temel öğesi vardır; İlki resimlerinde işledikleri konuların gerçekliğini sorgulatmak için özen gösterdikleri teknik beceri, ikincisi ise bu resimlerin fantastik duyumlarını ve atmosferini oluşturmada en belirleyici öğe mekânsal etki. 15.yüzyıl Flaman ustaların takıntılı derecede titiz teknikleri düşlerinin fotoğrafını çekmek isteyen fantezistler için kazanılması gereken bir edinimdir. Kompozisyonlarındaki mekân kurgusu ise tüm yarattığı tekinsiz, olağanüstü, gizemli ve belirsiz duyumlarla Fantastiğin ana kaynağıdır. ANAHTAR KELİMELER: Fantastik Resim, Fantezist, Teknik, Tür, Mekân.en_US
dc.format.mediumIX, 84 y. : rnk. res. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFantastik Resimen_US
dc.subjectFantezisten_US
dc.subjectTekniken_US
dc.subjectTüren_US
dc.subjectMekânen_US
dc.titleFantastik resimde mekan kurgusuna analitik bakışen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorAral, Ömer Yiğiten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0050725en_US
dc.identifier.yrd83CEF9A9-8506-4E6E-AA9D-C47E19ED7559en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster