Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğyar, Murat Mete
dc.contributor.authorKayapınar, Umut
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:56Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3287
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.description.abstractSoyut Ekspresyonizm ve Otomatizm terimleri, 20. Yüzyılda ortaya çıkmış sanat akımlarında kullanılan terimlerdendir. Otomatizm anlayışı gerçekte Sürrealizm sanat akımı dahilinde kullanılan bir terim olmasına rağmen, insanın bilinçaltında yatan olguların serbest bırakılmasını öngörmesinden dolayı Soyut Ekspresyonizm?in oluşum sürecine kaynaklık etmiştir. Soyut Ekspresyonizm - Otomatizm ilişkisinin özellikle tahrihsel süreçte nasıl ele alındığı, sanatçıların ne gibi kaygılar doğrultusunda bu kavramı benimsedikleri örneklerle vurgulanmıştır. Sürrealizmden başlayarak, Soyut Ekspresyonizm akımın içerisinde de yer alan otomatizm kavramının tarihsel gelişimi ve temellenmesi yetkin bir biçimde nasıl şekillendiği eserler yardımıyla varolmaktadır? Sanatta değişimler, 20. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren Avrupa?nın sosyallojik, ekonomik ve kültürel yapısı doğrultusunda gözlemlenmektedir. Soyut Ekspresyonizm; hareket serbestliğine dayanmakla beraber geniş ve rahat davranışlarla desteklenmektedir. Bu doğrultuda bazı sanatçılar, büyük boyutlu tuvalleri yere sererek hareket alanlarını genişletmişlerdir. Bu eylem; vücudun kullanılabilmesi sayesinde bilinçaltını daha özgürleştirmiş ve Otomatizmin resim sanatında özgünlüğüne olanak sağlamıştır. Soyut Ekspresyonizm akımının; genel olarak kaç eğilimden oluştuğu maddeler halinde belirtilir. Bu eğilimler içerisindeki sanatçıların Otomatizm?e olan yaklaşımlarının nasıl olduğu, görseller yardımıyla açıklanır. Bahsedilen ekoller; New York Okulu (New York School), Aksiyon Resmi (Action Painting), Renk Alan Resmi (Color Field Painting), İnformel Sanat (Informel Art) olarak gruplandırmak gerekmektedir. İlk üç eğilim Amerika?daki, Soyut Ekspresyonizm sanatının gelişimini ve nasıl biçimselleştiğini önde gelen sanatçıları ve bu eserleri yardımıyla gösterilirken, İnormel Sanat ise; akımın dönemsel olarak aynı süreçte, Avrupa?da gelişen harekete verilen addır. Bu doğrultuda hareketin oluşumuna kaynaklık eden sanatçılara yer verilir. Anahtar Kelimeler: Resim, Soyut Sanat, Otomatizm, Sürrealizm, Soyut Ekspresyonizm.en_US
dc.format.mediumIX, 141 y. : rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSoyut ekspresyonizm-otomatizm ilişkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorKayapınar, Umuten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0059029en_US
dc.identifier.yrd107DF137-C524-4EEF-9E08-BC80D5E21D5Cen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster