Özet
Resim yapma sürecinde, görsel ve sözel oluşumların temel karşıtlığına dayanan bu çalışma, görsel üretim biçiminin doğası ve sözel üretim biçimleriyle ilişkisini kişisel deneyimlere bağlı olarak açıklamaya çalışarak başlar. Görsel üretimin en yalın haliyle ele alınarak resim eylemi bağlamında anlatımı, sözel üretim, dilin işlevi ve yazının yapısına değinildikten sonra, sergilenen çalışmalara dahil olacak iki yapıt üzerinden, sözcük-resim ilişkisinin incelenmesiyle devam eder. Bu bağlamda sözel kullanımların-görsel birer eleman olarak- resme dahil oluşlarına dair inceleme "Ne" isimli çalışmama, sözel üretimin öncelikli bir lema olarak verili hale geldiği durumlar ve ilüstrasyon olgusuyla ilgili inceleme "Vitrin" isimli çalışmama dair yorumlarla örneklenmektedir. Bu kapsamda ayrıca dil ve yazının tarihsel dönüşümleri de ele alınır. Sözel üretimler ve sanatçının tarihsel, toplumsal konumu arasındaki bağlantı bizi 'söylem' kavramına götürmektedir. Söylem kavramının kökeni ve kullanım durumlarıyla beraber dilimize yerleştiği süreç de ele alınmıştır. Söylemin dil kullanımıyla doğrudan bağlantısı, bizi üç ayrı sanatçının dil kullanımını ve yapıtlarım incelemeye götürmüştür. Klee, Magritte ve Balthus arasında karşılaştırmalara gidilmiştir. Son bölümde resim yapma süreçleri yalandan tanınan bir grup sanatçıyla yapılmış mülakatlardan elde edilen sonuçlar 'metin ile görüntü arasındaki egemenlik ilişkisi', 'sanatta güncel' ve 'sanatsal tavır' sorunlarında öne sürülen görüşler olarak ortaya serilmektedir. Sonuç olarak söz konusu olan, bir etkinlik alanı, bir üretim biçimi olarak resim yapma eyleminin ele alınması, öznel ve genel bakış açılarıyla incelenmesi ve başka üretim biçimleriyle-özelde sözel üretim biçimleriyle- karşılaştırılmasıdır. Buradan da sanatçının -bir ressam olarak- söylemine dair ipuçları elde edilmesi umulmaktadır.