Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüçlü, Özlem
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:55Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-5838
dc.identifier.issn2636-784X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFek1EY3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/331
dc.description.abstractBu makale, Bartosz Konopka’nın Berlin Duvarı’nın hikâyesini, alışılmadık birperspektiften, "tavşan gözünden", anlatan Królik po berlinsku (Rabbit á la Berlin,2009) adlı belgeseline odaklanmaktadır. Rabbit á la Berlin tarihi belgesel ve doğabelgeseli kod ve konvansiyonlarıyla ironik bir şekilde oynayarak, arşiv görüntülerinitavşan bakış açısına göre yeniden çerçevelendirerek ve tavşan bakış vehareketlerini ön plana çıkaracak montaj geçişleri kullanarak belgesel türününve sinematik alanın kendisinin insan merkezliliği üzerine benzersiz bir tartışmaalanı açmaktadır. Bu bakımdan, bu yazı, perdede insan merkezli kullanımlarınve eğilimlerin ötesinde yeni sinematik imkân ve kabiliyetler icat eden Rabbit ála Berlin’in özgün türsel, anlatısal ve biçimsel seçim ve düzenlemelerini mercekaltına almaktadır. Böylelikle, hayvanların görünürlük rejimleri ve sinemada hayvanlarıntemsili üzerine bir tartışma ortaya koymayı ve film çalışmalarının dahaaz türcü dolayısıyla daha mümbit bir alana doğru evrilmesine katkıda bulunmayıamaçlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis article focuses on Bartosz Konopka’s documentary, Królik po berlinsku (Rabbit á la Berlin, 2009), which tells the story of the Berlin Wall in an unconventional way, that is, from a rabbit’s perspective. By playing ironically with the conventions of historical and wildlife documentaries, by reframing and reprocessing archival footage according to a rabbit’s point of view, and by creating transitions that prioritize a rabbit’s gaze and movements, Rabbit á la Berlin opens up a unique opportunity for a discussion of the conventional anthropocentrism of the documentary genre and the cinematic realm itself. In this regard, the article examines the distinctive generic, narrative, and formal arrangements of Rabbit á la Berlin, which develop possibilities and capabilities beyond anthropocentrism. It lays out a discussion of the regimes of visibility that apply to animals and animal representations in cinema and contributes to the evolution of film studies into a vaster field, unconfined to a single species.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofsinecine: Sinema Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.titleTAVŞANLARIN GÖZÜNDEN, TAVŞANLAR DAHİL: BAŞKA TÜRLÜ BİR BERLİN DUVARI BELGESELİen_US
dc.title.alternativeRABBITS’ EYES VIEW, INVOLVING RABBITS: A DIFFERENT KIND OF BERLIN WALL DOCUMENTARYen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpFek1EY3lNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster