Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Edward Hopper ve George Segal’in sanatlarında anlam ve biçim ilişkisi
dc.contributor.advisor | İskender, Kemal | |
dc.contributor.author | Aktan, Gülser | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:42:22Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:42:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3353 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Edward Hopper ve George Segal'in sanatları incelenmiş, kendi sanatımla ilişkileri ortaya konmuştur. İlk bölümde kısaca giriş yapıldıktan sonra ikinci bölümde Hopper'ın realistbir üslupla Amerikan yasamından kesitler sunduğu çalısmaları anlatılmaktadır.Hopper'ın tabloları insanın kalabalıklar içindeki bireysel yalnızlığı göstermesiyleüslubunun önüne geçmis ve özellikle bu yönüyle ele alınmıstır. Ayrıca bu bölümdeher iki sanatçının eserlerinde hissedilen yalnızlık ve yabancılasma duygusununanlatımına destek olması açısından yabancılasma kavramı anlatılmıstır. Hopper'ın nütablolarındaki yalnız, kırılgan kadınlarında önce algılanılanın, diğer tablolarındakiaynı duygu; yalnızlık olusundan, çıplaklık ve erotizim üzerine tanımlamalar ortayakonmustur. Yapılan tanımlamalara dayanarak Hopper'ın çıplaklarındaki gizli erotizmaçıklanmıstır. Üçüncü bölümde George Segal'in sanat yasamına ressam olarakbaslayıp heykel sanatına geçisi anlatılarak, eserleri özellikle izleyicide uyandırdığıhisler bağlamında ele alınmıstır. Dördüncü bölümde bu iki sanatçının sanatların ortakyönleri ve farklılıkları karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde kendi sanatsal gelisimim açıklanıp, Hopper ve Segal'in sanatlarından nasıl etkilendiğimsunulmustur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | imar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüs | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Edward Hopper | en_US |
dc.subject | George Segal | en_US |
dc.subject | Yalnızlık | en_US |
dc.subject | Yabancılaşma | en_US |
dc.subject | Alçı Sargı | en_US |
dc.title | Edward Hopper ve George Segal’in sanatlarında anlam ve biçim ilişkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Aktan, Gülser | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yrd | D3921AD7-2A17-4E1E-B3F3-493FCEE094B8 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences