Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Çağdaş cam sanatında açık alev ile şekillendirmenin yeri
dc.contributor.advisor | Hasdemir, İlhan | |
dc.contributor.author | Geylani, Birnur Derya | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:43:16Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:43:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3559 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, [2015.] | en_US |
dc.description | Kaynakça sayfa : (128-131) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma sıcak cam şekillendirme tekniklerinden biri olan açık alev ile şekillendirme uygulamalarının çağdaş cam sanatındaki yerini ve önemini konu almaktadır. Konuyu üç ana bölümde ele alan çalışmanın ilk bölümünde açık alev ile şekillendirmenin tarihçesinden başlayarak tanımı yapılmakta, şekillendirmede kullanılan malzeme ve farklı yöntemler anlatılmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde, açık alev ile şekillendirme yönteminin dünya ve ülkemiz çağdaş cam sanatındaki yeri irdelenerek, son bölümde ise bu yöntemle çalışan yerli ve yabancı sanatçıların deneyimleri ile çalışmalarına yer verilmektedir.Sonuç kısmında ise açık alev ile şekillendirme yönteminin sunduğu olanaklardan bahsedilerek, değişen dünyada tekniğin avantajlarını fark edip çağdaş sanat içerisinde kullanmaya başlamış Amerika, Avrupa ve birkaç Uzakdoğu ülkesinden bahsedilmektedir. Türkiye'de ne yazık ki etkin bir sanat aracı olarak kullanılmaması eleştirilerek, tekniğin geliştirilmesi yönünde önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.format.medium | XV, 132 yprak : renkli resim ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Cam sanatı | en_US |
dc.subject | Cam sanatı -- Tezler | en_US |
dc.subject | Cam üfleme ve işleme | en_US |
dc.subject | Çağdaş Cam Sanatı | en_US |
dc.subject | Cam Sanatı -- Tarih -- 20.yüzyıl | en_US |
dc.subject | Cam | en_US |
dc.subject | Açık Alev ile Şekillendirme | en_US |
dc.subject | Şaloma | en_US |
dc.subject | Çağdaş Cam Sanatı | en_US |
dc.subject | Çağdaş Sanat | en_US |
dc.title | Çağdaş cam sanatında açık alev ile şekillendirmenin yeri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı Seramik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Geylani, Birnur Derya | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yrd | AAF0DFD1-2608-48A2-B919-4A869480E66C | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences