Abstract
Bu çalışmada 1990'lardan sonra niteliksel bir değişim yaşayan Yeni Türk Sinemasının Politik Film örneklerinden üç tanesinin, Kürt meselesi ve problematiği ekseninde okunması amaçlandı. Çalışmanın birinci bölümünde; Etnik kimlik, Ulus kimliği ve Milliyetçilik kavramları kuramsal düzeyde ele alınıp tartışıldı. İkinci bölümde, bu kavramlar ekseninde Kürt Meselesinin tarihsel süreci aktarılarak, günümüze kadar olan yansımaları incelendi. Özellikle 12 Eylül 1980 askeri darbesinden sonraki çatışmalı süreç, zorunlu göç, travma ve siyasal kriz olguları etrafında tartışıldı.Kimlik, milliyetçilik kavramları ve bu eksende ortaya çıkan Kürt Meselesi kaynaklı çatışma ve krizlerin reel hayattaki yansımalarının açıklanmasının ardından, üçüncü bölümde tezimizin asıl konusunu oluşturan Türkiye'de Politik Sinema ve Kürt Meselesi kısmına geçildi. Politik Sinemanın öncülleri olan, İtalyan Yeni Gerçekçilik Akımı ve Türkiye'deki yansıması olan Toplumsal Gerçekçilik akımı incelenip, 1990'lar sonunda izlerini bulduğumuz Yeni Politik Sinemanın Kürt Meselesine bakışı ele alındı. Bu çerçevede Güneşe Yolculuk, Büyük Adam Küçük Aşk ve Yazı Tura filmleri içerik analizi yöntemi ile incelenip tez sonuçlandırıldı.