Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
ETKİLEŞİMCİ METAFOR KURAMININ ELEŞTİRİSİ
dc.contributor.author | Yavuz, Alper | |
dc.date.accessioned | 2022-06-08T18:33:12Z | |
dc.date.available | 2022-06-08T18:33:12Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2148-9327 | |
dc.identifier.issn | 2148-9327 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNM05UUTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/371 | |
dc.description.abstract | Bu yazıda Elisabeth Camp'in metafor kuramını eleştireceğim. Bu kurama göre metaforik anlam metaforik olarak kullanılan terimin işaret ettiği şeyin karakterizasyonunun bir başka şeyin karakterizasyonu ile etkileşimi yoluyla ortaya çıkar. Bu etkileşim beraberinde metaforun önemli bilişsel özelliklerinden biri olan olarak-görme etkisini zorunlu olarak getirir. Ben bu kuramın açıklamaya çalıştığı dilsel olguyu gereksiz yere karmaşıklaştırdığını savunacağım. Söz konusu olgu etkileşime gerek olmadan da açıklanabilir. Camp'in tersine, olarak-görme etkisinin metafor için özsel olmadığını savunacağım. Bunların yanı sıra Camp'in metafor kuramının kimi değillenmiş metafor kullanımlarını açıklayamadığını göstermeye çalışacağım. | en_US |
dc.description.abstract | In this paper, I will criticise Elisabeth Camp's theory of metaphor. According to this theory, the metaphorical meaning arises from the interaction of the characterization of the thing which the metaphorically used term indicates with the characterization of another thing. The interaction forces out one of the most important cognitive features of metaphor, the seeing-as effect. I will argue that this theory unnecessarily complicates the linguistic phenomenon it tries to explain, and that the phenomenon in question could be explained without the need for interaction. Contrary to Camp, I will try to show that the seeing-as effect is not essential for metaphor. I will also try to demonstrate that Camp's theory of metaphor fails to explain some uses of negated metaphors. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Kilikya Felsefe Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Felsefe | en_US |
dc.title | ETKİLEŞİMCİ METAFOR KURAMININ ELEŞTİRİSİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | . . . | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | TXpNM05UUTJOZz09 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [802]
TR Index