Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOğuz, Ebru
dc.date.accessioned2022-06-08T18:33:14Z
dc.date.available2022-06-08T18:33:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRNU1EWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/374
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının değerlere ve değerler eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinin beş farklı bölümünde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden toplam 434 öğretmen adayı katılmıştır. Bölümlerin seçiminde okudukları alan ve değer eğitiminde etken olabileceği düşünülen "Topluma Hizmet Uygulamaları" dersini almış olmaları dikkate alınmıştır. Araştırma verileri hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleriyle toplanmıştır. Öğretmen adaylarına değerlere ilişkin görüşlerini elde etmek amacıyla 'schwartz Değerler Ölçeği" uygulanmıştır. Ayrıca bu değerlerin öğretmen adaylarına nasıl kazandırılacağı ve bu değerlerin nasıl aktarılacağına ilişkin beş açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının en çok evrenselcilik, yardımseverlik ve güvenlik değer tiplerine katıldıkları görülmektedir. Değer eğitimine ilişkin görüşleri ise daha çok program, model olma, yaşantılardan yararlanma ve öğrencilere düşüncelerini ortaya koyabilecekleri ortamların sağlanması gibi başlıklar altında toplanabilmektediren_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının değerlere ve değerler eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinin beş farklı bölümünde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden toplam 434 öğretmen adayı katılmıştır. Bölümlerin seçiminde okudukları alan ve değer eğitiminde etken olabileceği düşünülen "Topluma Hizmet Uygulamaları" dersini almış olmaları dikkate alınmıştır. Araştırma verileri hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleriyle toplanmıştır. Öğretmen adaylarına değerlere ilişkin görüşlerini elde etmek amacıyla 'schwartz Değerler Ölçeği" uygulanmıştır. Ayrıca bu değerlerin öğretmen adaylarına nasıl kazandırılacağı ve bu değerlerin nasıl aktarılacağına ilişkin beş açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının en çok evrenselcilik, yardımseverlik ve güvenlik değer tiplerine katıldıkları görülmektedir. Değer eğitimine ilişkin görüşleri ise daha çok program, model olma, yaşantılardan yararlanma ve öğrencilere düşüncelerini ortaya koyabilecekleri ortamların sağlanması gibi başlıklar altında toplanabilmektediren_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2 Suplementaryen_US
dc.identifier.startpage1309en_US
dc.identifier.endpage1319en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpRNU1EWTNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster