Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlpan, Dilek
dc.contributor.authorErzurumlu, Özlem
dc.date.accessioned2022-06-20T20:46:57Z
dc.date.available2022-06-20T20:46:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3854
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractGeçmişinde, birçok medeniyete ev sahipliği yapan Hatay ili, kültür ve sanat bakımından adeta bir mozaik zenginliğine sahiptir. Tekstil Sanatları'nda da önemli bir geçmişi olan Hatay ilinde ipekli tekstil ürünlerinin dünü ve bu günü araştırılarak belgelenmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde; Tekstil Sanatları açısından önemli olan noktalara değinilerek ipekçilik hakkında genel bilgi verilmiştir. İpek lifinin özellikleri, eldesi ve ipek tipleri konularına değinilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde; yörede çok eski tarihlere dayanan dokumacılık sanatına çok kısa değinildikten sonra, yöreye ipekçiliğin gelmesi ve yörede ipekli el dokumacılığının tarihi araştırılmıştır. Yapılan araştırmaya ışık tutacağı düşünüldüğünden mozaik zenginliği açısından dünya sıralamasında ikinci sırada olan ?Hatay Arkeoloji Müzesi?nde çalışma yapılmıştır. Müzede yapılan çalışmalar sırasında fotoğraflanan, İpekçiliğin yörede başlangıcı hakkında fikir verebilecek, yöre ve çevresine ait mozaik eserler incelenmiştir. Müze deposunda bulunan ipekli tekstil ürünleri kumaş yapıları bakımından incelenmiş, dijital lup görüntüleri de alınarak fotoğraflanmıştır. Ürünler envanter numaralarına göre fotoğrafları ve teknik bilgileri ile sıralanarak belgelenmiştir.Ayrıca günümüzde ipekçiliği devam ettiren aileler dışında geçmişte ipekçilik ve el dokumacılığı yapmış olan ailelerle bağlantı kurulup köy köy gezilerek röportajlar yapılmış ve eski kumaş örnekleri aranmıştır. İpekli dokumacılığın yöre giysilerindeki yerine değinilerek ikinci bölüm tamamlanmıştır.Üçüncü bölümde ise, ?Hatay Yöresi İpekli El Dokumacılığı?nın bugünkü durumu incelenmiştir. Saha çalışmalarında günümüzde de ipekçiliğe devam eden ailelerle görüşmeler yapılarak yörede dokunan kumaş örnekleri, teknik ve görsel analizleri ile belgelenerek tez çalışması tamamlanmıştır.en_US
dc.format.mediumXI, 132 y. : rnk. res., tbl., şkl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHatayen_US
dc.subjectDokumaen_US
dc.subjectİpeken_US
dc.subjectİpekçiliken_US
dc.subjectİpekböceğien_US
dc.titleHatay yöresi ipekli el dokumacılığıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı Tekstil ve Moda Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorErzurumlu, Özlemen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0055525en_US
dc.identifier.yrdFF172499-FBC7-4E31-9C2F-56F869597DA9en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster