Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkmen, Nesrin
dc.contributor.authorYılmaz, Pınar
dc.date.accessioned2022-06-20T20:46:58Z
dc.date.available2022-06-20T20:46:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3861
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014.en_US
dc.description.abstractToplumdaki bireylerin fizyolojik ve psikolojik gereksinimlerinden doğan ve gelişen tüketim kültürü ve bu gereksinimleri karşılamaya yönelik oluşan tekstil ve moda tasarımı endüstrisi devamlı bir ivme ve gelişim içindedir. "Günümüz Tekstil Ve Moda Tasarımında Tasarım, Tasarımcı Ve Tüketici Açısından Tasarım Kültürü" başlıklı çalışma, tezin ana amacı ve sınırlarını açıklayan giriş bölümüyle başlamaktadır. Tezin birinci bölümünde tasarım-tasarımcı kavramlarının genel tanımı yapılarak, bireylerin günlük yaşam pratiği içinde karşılaştığı sosyolojik ve fiziksel olay/problemlerin, gereksinimlerinin ve bunların birbirleri arasındaki ilişkilerin giderek artmasıyla meydana gelen karmaşık bir tasavvur etme/çözüm getirme biçimine dönüşmesi tartışılmış ve tasarımcının bireyin bu gereksinimlerine çözüm bulan rolü tanımlanmıştır. İkinci bölümde, bir yandan yaşamını sürdürebilmek için temel fiziksel gereksinimlerini karşılamak, diğer yandan ise bireysel kimliği ve öznel tercihleriyle sembolik mesajlar vermek isteyen tüketici bireytanımlanmıştır.Geleneksel toplumdan modern topluma ve modern toplumdan postmodern topluma geçiş konuları nedenleriyle kısaca incelenerek, tüketici olarak bireyin sosyolojik, ekonomik, teknolojik vb. gelişmelerden ötürü değişen ve gelişen davranış, iletişim biçimlerinin, algılarının ve tüketim alışkanlıklarının oluşturduğu tüketim kültürü incelenmiştir. Tezin üçüncü bölümünde; kültür kavramı ve kürselleşme konuları tanımlanarak bunların tüketim ve tasarım alanlarına olan etkileri örnekler ile açıklanmıştır. Sonuç bölümünde ise başta küreselleşme olmak üzere sosyolojik,ekonomik ve teknolojik gelişmelerin kültüre olan etkileri ve bu etkileşim sonucunda ortaya çıkan yeni tüketici, tüketim alışkanlıkları ve tüketim kültürü tanımlanarak, bu tüketicinin gereksinimlerini gideren tekstil ve moda endüstrisinin ürün, tasarım ve markalaşma konularında geliştirdiği yeni tasarım kültürü, ana hatları ile örnekler üzerinden yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTekstil ve Moda Tasarımıen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.titleGünümüz tekstil ve moda tasarımında tasarım, tasarımcı ve tüketici açısından tasarım kültürüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı Tekstil ve Moda Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorYılmaz, Pınaren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067312en_US
dc.identifier.yrdF1EDBCD5-B0B9-4E35-848B-EB8B5871B8BBen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster