Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnankur, Zeynep
dc.contributor.authorKosova, Erden
dc.date.accessioned2022-06-20T20:52:20Z
dc.date.available2022-06-20T20:52:20Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4526
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.en_US
dc.description.abstractNeue Sachlichkeit kavramı ve diğer bazı kavramlar Birinci Dünya Savaşı sonrası Almanyası'nda kendini hissettiren figüratif yönelimlere eleştirmenler ya da sanat tarihçileri tarafından bulunan karşılıklardır. Bu kavram altına toplanan ressamlar ne kendi sanatlarını bu isimle adlandırmışlar ne de bir gurup olarak hareket etmişlerdir. Yine de, Weimar Cumhuriyeti'nde ve Avrupa'da kimi sanatçıların ortak bazı endişelere sahip oldukları görülmektedir. Weimar Cumhuriyeti gibi Neue Sachlichkeit resminin ömrü iki dünya savaşı arasına sıkışmıştır. Dışavurumcu kuşaktan sonra gelen genç ressamlar bizzat yaşadıkları ya da tanık oldukları Birinci Dünya Savaşı'nın yarattığı travmaların ve Ekim Devrimi'nin getirdiği umutların etkisiyle yeni arayışlara yöneldiler. Kapitalistleşme sürecinin çizdiği toplumsal yaşam çerçevesinden de etkilenen Neue Sachlichkeit ressamları nesnellik, duyguların dışavurumunu yapıta yansıtmama, ele alman konuyu bağlamı içinde işleme gibi ilkeleri benimsediler. Erken dönemlerinde Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm gibi avantgard akımların teknik araçlarını da kullanan ressamlar giderek naturalist bir betimleme anlayışına kaydılar; başlangıçta duydukları siyasal heyecanı yitirdiler. Sınıfsal çelişkiler, kent yaşamının getirdiği yenilikler, işçi sınıfının yaşadığı dış mahalleler, büyük kente özgü gece hayatı, giderek kendine güvenini kazanan modern kadın, fabrika ve sanayi bölgeleri, modern yaşama ait nesneler ve modern dünyanın sebep olduğu ruhsal travmalara maruz kalan insan gibi konular Neue Sachlichkeit tarafından resim sanatının görsel dağarına geçirilmiştir. 123Neue Sachlichkeit akımını salt bir biçimde Dışavurumculuğa karşı konumlandırma, bu akınım içindeki çeşitliliğin görmezden gelinmesine yol açabilir. Aynı dönemde sanat sahnesinde yer alan diğer eğilimlerle birlikte incelendiğinde, Neue Sachlichkeit akımının da, Gerçeküstücülük ve bazı "gerçekçilik" kavramı üzerine gelişen anlayışlar gibi modernite içinde insanın nasıl bir gerçeklikle karşı karşıya kaldığı sorusunu yanıtlamaya çalıştığı görülür. Bu arayış içinde Neue Sachlickeit ressamları, yaşadıkları dönemin gerçeklik kavramı konusunda yaşadığı bunalımları, çıkmazları, sınırlılıkları ve yanlışları mesafeli bir yaklaşımla ama çekincesizce sergilemeye çabalamışlardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFigüratif resim
dc.subjectResim sanatı
dc.subjectSanat akımları
dc.subjectNesnellik
dc.titleNeue Sachlichkeit (Yeni Nesnellik)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Arkeoloji ve Sanat Tarihi Anabilim Dalı Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programıen_US
dc.institutionauthorKosova, Erdenen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrd08333420-CB96-40FA-A804-D3FACECD4CD2en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster