Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorLiman, Sait.Ali
dc.date.accessioned2022-06-08T18:34:04Z
dc.date.available2022-06-08T18:34:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-2864
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFeE56VTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/455
dc.description.abstractBu çalışmada Wim Wenders sineması, içinde oluştuğu dönemin tarihsel, politik, kültürel etkenleri ışığında ele alınmıştır. Sinematografisinde önemli bir yer tutan yol filmleri road movies) ve yolculuk temaları Wenders’in ilk filmlerinden günümüze kadar gelmiştir. Yönetmenin bu yaklaşımını ikonografisinden mizansene, karakterlerinden olay örgüsünün gelişimine kadar, filmlerinin biçimsel ve içeriksel yapısında gözlemlemek mümkündür. Bu bağlamda Wim Wenders sinemasını, ‘zamanın akışında’ ya da boşlukta, rock müzik eşliğinde gezinen; topluma yabancılaşmış, arayış içindeki karakterlerin/yolcuların duyarsızlık, iletişimsizlik ve Amerikan kültürü etkisindeki yollarda/mekanlarda geçen sonu belirsiz hikayelerine ait hüzünlü duygu resimleri olarak özetleyebiliriz.en_US
dc.description.abstractIn this study Wim Wenders movie has been examined under the light of historical facts together with political and cultural factors of that time. Road movies and traveling plots which take an important place in the cinematography of Wenders have come until today. It is also possible to observe the director's approach towards the films from the iconography to the scenes, together with characters and development of story line in terms of figural and contextual structure of his films. In that regard we can summarize WimWenders movie as gloomy emotional pictures of ambigious road stories of alienated and undetermined characters/travellers, idling with rock music in the course of time in stolidty and miscommunication with the influence of the American cultureen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.title"Paris-Texas"tan "Palermo’da Yüzleşme"ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde "Road Movies"en_US
dc.title.alternative"From ‘Paris-Texas’ to ‘Palermo Shooting’: Wim Wenders movie in the course of time or ‘Road Movies’ Along with rock music"en_US
dc.typeotheren_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinidTVRFeE56VTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster