Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEren, Ozan
dc.date.accessioned2022-06-08T18:34:09Z
dc.date.available2022-06-08T18:34:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1304-2998
dc.identifier.issn2148-9165
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnek56TTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/460
dc.description.abstract1979da ilk kez yayımlanmasından bu yana, Bourdieunün öncül kitabı olan Distinction beğenilmiş, taklit edilmiş ve tartışılmıştır. Beğenileri analiz etmek için Bourdieu tarafından yapılmış ilk orijinal çalışmanın izinden gidip, daha sonra İn- gilterede yapılan, daha uygulanabilir ve operasyonel hale getirmesi daha kolay olan çalışmaya bağlı kalarak bu çalışma Ankara Kızılay kent merkezli bir müzik oku- lunda düzenli olarak bağlama dersi alan öğrencilerin sanat beğenilerini sorgulamayı hedeflemektedir. En önemlisi, müzik alıcılarının sanat beğenilerini ekonomik, sosyal ve kültürel sermayeleri bakımından gözlemlemeyi sağlayacak Türkiye kontekstinde anlamlı ve geçerli metodolojik bir formül sunmak hedeflenmektedir. Müzik alanının Bourdieunün analizinde çok önemli bir rol oynadığını ve İngilterede yapılan anket tasarımında ayırt edici bir karakteristiğe sahip olduğunu göz önünde bulundurarak, bu çalışma, Türkiyede müzikal tercihlere dayalı kültürel tüketim ve beğeni alanların- da ileride yapılacak olan çalışmalara birçok yönden katkı sunmayı niyet edinmiştir.en_US
dc.description.abstractSince its first publication in 1979, Bourdieu s prominent work called titled Distinction has been admired, imitated and discussed. By tracing the original study conducted by Bourdieu to measure the tastes and sticking to the later study in Britain which is more applicable and easier to operationalize, this study aims to question art tastes of bağlama students regularly attending to an urban based music school in Kızılay/Ankara. Most importantly, it is aimed to provide a meaningful and valid methodological formulation in Turkish context to observe art tastes of music receivers regarding their economic, social, and cultural capitals. Considering the reason that musical field plays a crucial role in the analysis of Bourdieu and it has a very distin- ctive characteristic in the survey design conducted in Britain, this study intended to contribute in many ways to the further studies in the fields of cultural consumption and taste studies based on musical preferences in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleAn Attempt of Measuring Art Taste of a Group of Music Students in Ankara*en_US
dc.title.alternativeAnkara daki Bir Grup Müzik Öğrencisinin Sanat Beğenisini Ölçmeye Dair Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRnek56TTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster