Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDrahşan, Ayşegül İzer
dc.contributor.authorEkmekçiler, Leyla Ersin
dc.date.accessioned2022-06-20T20:53:00Z
dc.date.available2022-06-20T20:53:00Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4633
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.descriptionSözlük ; y. 125-134en_US
dc.descriptionResimler ; y.135-195en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, taşıyıcı elemanları kâğıt ve tual olan eserlerin konservasyonuna ilişkin sorunlar ele alınmıştır. Zaman içerisinde, sanat eserinin otantik tekniğinin, restorasyonla ilişkisi, sanatçının konservasyon endişesine yönelik, kişisel katkıları, ilginç bir üçgen oluşturmuştur. Eseri oluşturan malzemeler, özellikleri, birbirleri ile olan ilişkileri ve tarihsel yelpazede kullanım alanları ile birlikte belirtilmişlerdir. Restorasyon malzemelerinin seçiminde aranan özellikler, vurgulanarak verilmiştir. Konservasyon öncesinde, tanımlama aşamasının önemi ve gerekçeleri, bilimin katkılarıyla hangi şekillerde tanımlama yapılabileceği üzerine araştırılmıştır. Restorasyon disiplininin kısa bir tarihçesi, bir disipline dönüşme süreci içerisindeki, örnek olaylar zinciri, ülkelerarası bakış açıları ve bir "zanaat" olmaktan çıkarak, sanat disiplini haline gelişi değerlendirilirken, çağdaş restorasyon metodolojisine ağırlık verilmiştir. Günümüzde kullanılan yöntemler, geçerlilikleri ile birlikte değerlendirilmiştir. Eserin "görsel değerlerinin", korunmaya çalışılması, görsellik ve "bütünlük" kaygısı bağlamında, "restauro pittorico - resimsel restorasyon" metodolojisi, tekniği ve tekniğindeki malzemeler, fizik özellikleri ile tanımlanmıştır. Kısacası, restorasyon disiplininin felsefesi doğrultusunda, çağdaş teknik yöntemler de verilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.format.mediumIX , 195 y. ; res. , çiz. , tbl. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisher[y.y.]en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTaşıyıcı elemanları kağıt ve tual olan resimlerde gelişen restorasyon teknikleri ve çağdaş restorasyon metodolojisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorEkmekçiler, Leyla Ersinen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0044968en_US
dc.identifier.yrd054F9D4A-2213-4E74-BD61-B189E677765Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster