Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Taşıyıcı elemanları kağıt ve tual olan resimlerde gelişen restorasyon teknikleri ve çağdaş restorasyon metodolojisi
dc.contributor.advisor | Drahşan, Ayşegül İzer | |
dc.contributor.author | Ekmekçiler, Leyla Ersin | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:53:00Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:53:00Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4633 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description | Sözlük ; y. 125-134 | en_US |
dc.description | Resimler ; y.135-195 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, taşıyıcı elemanları kâğıt ve tual olan eserlerin konservasyonuna ilişkin sorunlar ele alınmıştır. Zaman içerisinde, sanat eserinin otantik tekniğinin, restorasyonla ilişkisi, sanatçının konservasyon endişesine yönelik, kişisel katkıları, ilginç bir üçgen oluşturmuştur. Eseri oluşturan malzemeler, özellikleri, birbirleri ile olan ilişkileri ve tarihsel yelpazede kullanım alanları ile birlikte belirtilmişlerdir. Restorasyon malzemelerinin seçiminde aranan özellikler, vurgulanarak verilmiştir. Konservasyon öncesinde, tanımlama aşamasının önemi ve gerekçeleri, bilimin katkılarıyla hangi şekillerde tanımlama yapılabileceği üzerine araştırılmıştır. Restorasyon disiplininin kısa bir tarihçesi, bir disipline dönüşme süreci içerisindeki, örnek olaylar zinciri, ülkelerarası bakış açıları ve bir "zanaat" olmaktan çıkarak, sanat disiplini haline gelişi değerlendirilirken, çağdaş restorasyon metodolojisine ağırlık verilmiştir. Günümüzde kullanılan yöntemler, geçerlilikleri ile birlikte değerlendirilmiştir. Eserin "görsel değerlerinin", korunmaya çalışılması, görsellik ve "bütünlük" kaygısı bağlamında, "restauro pittorico - resimsel restorasyon" metodolojisi, tekniği ve tekniğindeki malzemeler, fizik özellikleri ile tanımlanmıştır. Kısacası, restorasyon disiplininin felsefesi doğrultusunda, çağdaş teknik yöntemler de verilmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.format.medium | IX , 195 y. ; res. , çiz. , tbl. ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | [y.y.] | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Taşıyıcı elemanları kağıt ve tual olan resimlerde gelişen restorasyon teknikleri ve çağdaş restorasyon metodolojisi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Ekmekçiler, Leyla Ersin | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0044968 | en_US |
dc.identifier.yrd | 054F9D4A-2213-4E74-BD61-B189E677765A | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art