Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOğuz, Ebru
dc.date.accessioned2022-06-08T18:34:11Z
dc.date.available2022-06-08T18:34:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRMU9EYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/463
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada, katılımcıların görüşlerinin cinsiyet, eğitim durumu ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubu Samsun il merkezinde görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 200 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Örgütsel Adalet Ölçeği ile Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t testi, Kruskal Wallis Mann Whitney U testi ile korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların okullarında örgütsel adalet algıları ile ilgili olarak olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Katılımcıların algıları cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine göre değişirken, kıdeme göre değişmemektedir. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin sahip oldukları dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik stilleri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki vardır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between the leadership styles of the school administrators and the organizational justice perceptions of teachers. The style of leadership of school administrators has a significant effect on the gaining process of organizational justice for teachers. The study group of this research model was formed with 200 volunteer primary school teachers who work in Samsun city center. Organizational Justice Scale (Taşdan & Yılmaz, 2008) and The Leadership Style Questionnaire (Oğuz, 2008) were used as the data collecting instruments in the study. For the data analysis, descriptive statistics, independent samples t-test, Kruskal Wallis test, Mann Whitney u test and correlation analysis were used. According to the findings obtained from the study, the participants had positive perceptions about organizational justice at elementary schools. Their perceptions on organizational justice differ according to branch and educational background, whereas they did not across gender, seniority. There was a significant positive relationship between the organizational justice perceptions of teachers and transactional and transformational leadership styles of school administrators.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between teachers perceptions of organizational justice and administrators leadership stylesen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRRMU9EYzJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster