Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
20. Yüzyıl müziğinde "Ses" ögesinin kullanımına genel bakış
dc.contributor.advisor | Usmanbaş, İlhan | |
dc.contributor.author | Acim, Server | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:53:13Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:53:13Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4665 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Sesin tarihi çok uzun süren bir seyahat gibidir. Yüzyıllar süren bir maceradan sonra günümüzde ses, yeni boyutlar kazanmıştır. Çalgıların bilinen kullanımları yirminci yüzyılın ikinci yarısından sonra geliştirilen yeni teknikler ile genişlemiştir. Bu çalışmada ses öğesinin çalgı teknikleri açısından yeni kullanımları kısaca gözden geçirilmiştir. Çalışmanın amacı okuyucuyu olabildiğince aydınlatmak ve yalın örneklerle konuları özetlemektir. Yirminci yüzyılın ikinci yarısı yeni tınıların, yeni renklerin arandığı bir çağdır. Vurumsal etkiler çağın müziğinde ağırlık kazanan bir çalgısal kullanım unsuru olmuştur. Multifonikler; susturucu kullanımı, dramatik etkiler çağın müziğine yeni unsurlar ve boyutlar katması bakımından önemlidir. Bestecilerin eserlerini tasarlarken yeni çalgıları da eserle birlikte tasarlamaları, var olan çalgılara yeni ve farklı boyutlar kazandırmış; içi kırık cam dolu bir kabın hareketi neticesinde çıkan sesi besteciler, müziğin bir unsuru olarak kullanmışlardır. Elektronik müzik ise yirminci yüzyılın ikinci yarısında başlayan bir ses devrimidir. Avrupa ve Amerika'da başlayan çalışmalar sonucunda concrete müzik gelişmiş ve elektronik müzik laboratuvarları oluşmuştur. Elektronik müzik alanındaki gelişmeler halen devam etmektedir. | en_US |
dc.format.medium | [4], 37 y. : nota, şekl. ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | 20. Yüzyıl müziğinde "Ses" ögesinin kullanımına genel bakış | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Komp. ve Ork. Şefliği Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Acim, Server | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0044841 | en_US |
dc.identifier.yrd | 278D3AF3-EB1C-4EE2-9237-C4CE58C83CAA | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art