Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUsmanbaş, İlhan
dc.contributor.authorAcim, Server
dc.date.accessioned2022-06-20T20:53:13Z
dc.date.available2022-06-20T20:53:13Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4666
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractSesin tarihi çok uzun süren bir seyahat gibidir. Yüzyıllar süren bir maceradan sonra günümüzde ses, yeni boyutlar kazanmıştır. Çalgıların bilinen kullanımları yirminci yüzyılın ikinci yarısından sonra geliştirilen yeni teknikler ile genişlemiştir. Bu çalışmada ses öğesinin çalgı teknikleri açısından yeni kullanımları kısaca gözden geçirilmiştir. Çalışmanın amacı okuyucuyu olabildiğince aydınlatmak ve yalın örneklerle konuları özetlemektir. Yirminci yüzyılın ikinci yarısı yeni tınıların, yeni renklerin arandığı bir çağdır. Vurumsal etkiler çağın müziğinde ağırlık kazanan bir çalgısal kullanım unsuru olmuştur. Multifonikler; susturucu kullanımı, dramatik etkiler çağın müziğine yeni unsurlar ve boyutlar katması bakımından önemlidir. Bestecilerin eserlerini tasarlarken yeni çalgıları da eserle birlikte tasarlamaları, varolan çalgılara yeni ve farklı boyutlar kazandırmış; içi kırık cam dolu bir kabın hareketi neticesinde çıkan sesi besteciler, müziğin bir unsuru olarak kullanmışlardır. Elektronik müzik ise yirminci yüzyılın ikinci yarısında başlayan bir ses devrimidir. Avrupa ve Amerika'da başlayan çalışmalar sonucunda concrète müzik gelişmiş ve elektronik müzik laboratuvarları oluşmuştur. Elektronik müzik alanındaki gelişmeler halen devam etmektedir.en_US
dc.format.medium[7], 40 y. : nota ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisher[y.y.]en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKompozisyon : “ Cantata 1995 ” (koro ve orkestra için) IIen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Komp. ve Ork. Şefliği Programıen_US
dc.institutionauthorAcim, Serveren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045509en_US
dc.identifier.yrdBB0631A6-4DCD-46F9-8ECE-EB0128800B80en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster