Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Rus ekolünde postromantizm ve piyano
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Gökşen, Z. Gülden | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:53:21Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:53:21Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4689 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001. | en_US |
dc.description.abstract | ÖZET Avrupa'da Fransız ihtilali ile ortaya çıkan romantizm Schumann, Chopin ve Liszt ile altın çağım yaşamıştır. Bu üç büyük besteci gerek piyanonun teknik imkanlarım, gerekse timsal gücünü sonuna kadar kullanmışlardır. Ayrıca bestecilik alanındaki arayışlarıyla ve armoni ve form anlayışına getirdikleri yenilikleriyle hem çağı en üst seviyeye ulaştırmışlar, hem de kendilerinden sonra gelecek olan bestecilere büyük kapılar açmışlardır. Bu anlayış doğrultusunda Rusya'da romantizmin Pyotr İlyiç Tschaikowsky ile adım duyurduğu gözlemlenir. Tschaikowsky'den sonra, Rusya'yı postromantizm döneminde doruğa ulaştıran besteciler Sergei Rachmaninov ve Alexander Skriabin'dir. Bu çalışmada amaç Rachmaninov ve Skriabin'in hangi etkileşimlerle postromantizme ulaştıklarım ve yarattıklarının Rusya'yı postromantizm döneminde ne şekilde doruğa çıkarttığım göstermektir. Bu nedenden dolayı çalışma Fransız mtilalmin sonucu olarak Avrupa'da ortaya çıkan romantizm akımının bestecilerini tanıtarak ve eser yapılarım inceleyerek başlatılmış ve bu incelemeler sonucu Rachmaninov ve Skriabin müağinin oluşumları açıklanmıştır. | en_US |
dc.format.medium | IX, 80 y. : nota ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Rus ekolünde postromantizm ve piyano | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Gökşen, Z. Gülden | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0045150 | en_US |
dc.identifier.yrd | 6F45F904-381B-41B5-A745-43A6EABB1302 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences