Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Yabancı cennet
dc.contributor.advisor | Erbil, Devrim | |
dc.contributor.author | Karayağız, Yalçın | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:53:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:53:47Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4752 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992. | en_US |
dc.description.abstract | Yabancı Cennet (Özet) *"Din. sözcük itibarı ile ilk tarifinin yapıldığı 'Zendavesta'da: Tann'ya ve- yaTann yerine kabul edilmiş olan mistik kuvvetlere ve varlıklara karşı saygıyla karışık bir bağlılık duygusudur..." Din. işte bu temel ışığında in sanoğlunun hem sosyal, hem de kültürel gelişimi içerisinde değişmez bir faktör olmuştur. Aydınlanma çağının büyük 'Reformation' hareketinin et kileri ile gücünün kırılmaya başlanmış olmasına rağmen, dini konuların tasfir edilmesi, kiliselerin sanatçılar için vazgeçilmez hamilerden biri ol ma özelliğini 17. vüzvıla kadar sürdürmelerine olanak sağlamıştır. Kiliseler, iyiler için vaadedilen cennetin ve kötüler için kaçınılmaz dedik leri cehennemin, ancak sanatçıların yapıtları aracılığıyla geniş halk yığın larına benimsetilebileceğini görebilmişler, yaradılışı ve hayatın başlangı cım, yine sanatçılar aracılığı ile yandaşlarına ulaştırabilmişlerdir. (Okuma vazma oranının cok düşük olduğu 2öz önünde buludurulursa. en ideal yönteminde bu olduğu görülmektedir.) Bu da dinin, dolavısı ile de kilise- lerin egemenlik alanlarının geniş ve canlı tutulmasına neden olmuştur. Kutsal kişiler. Miehelangelo'da ilahi tasvirlerin uzağında, ete ve kemiğe bürünmüş, Caravaggio'da sanatçı ile kilise arasındaki çatışmalar sanatçı nın tavizkar olmadığını ortaya koymuştur. 17. yüzyıl Hollanda sanatına, günlük yaşam sahnelerinin girmesi: sıradan konuların da insan gerçeğinin aynası olduğunu ortaya koymuş, 18. yüzyıl da JJ. Rouesseau'nun 'Doğa Düşüncesi' ile romantik hareketin ortava cık- ması, doğaya yönelişi başlatmıştır. Delacroix'nin Fas gezisinin de etkileri ile Realizm ve Barbizon Okulu, doğanın keşfini tam olarak gerçekleştir meye çalışmışlardır. Hollandalı sanatçılar Hobbema. Ruvsdeal; İnailiz Constable. Fransız acık 3 * W J hava ressamlarının önünü açmışlar: sanatçılar, yeryüzünün keşfi ile ilahi cennetin verine, vervüzü cennetini kovmava başlamışlardır. *Cemil Sena, Hz Muhammed'in Felsefesi, savfa 227 | en_US |
dc.format.medium | 38, [41] y. : res. ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Yabancı cennet | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Karayağız, Yalçın | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0044821 | en_US |
dc.identifier.yrd | 2D6FD317-EE88-4E76-BC8B-55D1294A2AEB | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [281]
Institute of Social Sciences