Özet
Bu çalış mada, görsel iletişim tasarımı sorunları bağ lamında bir üç boyutlu sayısal ortamda modelleme ve animasyon aracı öğ retimi dersinin tasarlanması ve uygulanmasına yönelik prensipler belirlenmeye çalış ılmıştır. Çalışma Bilgisayar Animasyonu ve Üç Boyutlu Modelleme isimli dersi kapsamaktadır. Dersin tasarımında oluş turmacı öğ retim teorisi ve öğ retimi ayrıntılama teorisi temel alınmış tır. Tasarım ve program öğretim modülleri birlikte tasarlanmış tır. Derse 35 ve 15 kişi olmak üzere iki ayrı sayıda ö ğ renci grubu katılmış tır. Ders süreci örnek olay analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiş ve üç boyutlu ortam aracı öğretimi dersleri için tasarım prensipleri belirlenmiş tir. Bu prensipler sırasıyla eğ itim, dersin süresi, yazılım de donanım kaynaklı teknik sorunlar, eğ itimci, program arayüzü, uzamsal görselleş tirme becerisi ile ilgili konular ve grup kaynaklı konular olarak saptanmıştır.
In this study, design principles of a three dimensional modeling and animation tool instruction have been studied in the context of visual communication design domain by analyzing the Computer Animation and 3D modeling course. The course is designed based on constructivist and elaboration theories. Visual design modules have been designed with software instruction modules as an organic inseparable body. Two student groups attended the course as 35 and 15 people. Couse has been analyzed by using qualitative case study techniques and design principles for three dimensional tool instruction instruction have been listed as: instruction, technical issues related with software and hardware, instructor, software interface, spatial visualization abilities, course duration and group issues.