Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Espas ve biçim
dc.contributor.advisor | Çoker, Adnan | |
dc.contributor.author | Üner, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:57:14Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:57:14Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4804 | |
dc.identifier.uri | https://kutuphane.msgsu.edu.tr/yordam/?p=1&alan=kunyeDemirbasKN_str&q=0044645 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | I. BİÇİM Biçim elemanları: Nokta, çizgi Biçimi iki kategoride inceliyoruz. 1. Çizgi olarak biçim 2. Ton olarak biçim Klasik-Barok üzerinde biçimsel karşılaştırma Klasik sanatta yapıtlar matematiksel kurallara bağlanmıştır, bilimsellik vardır. Barok'da ise temelinde bağımsızlık vardır, kural karşıtlığından söz edilebilir. II. ESPAS Espas Fransızca kökenli olup bizde, derinlik, boşluk, mekan, uzay vb. anlamlara gelmektedir. Matematikte ve müzikte espas kavramlan Felsefi alanda espas John Locke Wilhem Leibriz S. Clark NewtonKant Einstein Labocevsky Riemann Eukleides III. RESİM SANATINDA ESPAS Klasik Espastan önce Klasik Espas Çağdaş Espas Klasik Espastan Önce Tarih öncesi içgüdüsellik. İlkçağ medeniyetleriyle birlikte biçim sınırlaması başlıyor. Mısır ve Yunan'da farklı espas sözkonusu. Mısır'da planlar Yunan'da volüm görülmektedir. Oblik sistem: Yunan'da pompe'ı.fresklerinde görülen birçok ufuk hattı ile elde edilmiş derinliktir. Bunun örnekleri Bizans'ta da görülmektedir. Klasik Espas Perspektiv: Çizgisel perspektiv, Havasal perspektiv, Renk perspektivi Ton: Rengin açıklık-koyuluk derecesidir. Tonun derecelendirilmesi ile valör elde edilir. 16 yy. Batı Resim sanatı gölgesel üsluba doğru bir gelişim göstermiştir. Çağdaş Espas 18 yy.'a kadar resim sanatında izlediğimiz klasik espas bu yy.'dan itibaren çeşitli aşamalarla biçim değiştirmiştir. Empresyonizm ile başlayan bu değişim Kübizm'de uç noktasına ulaşmış ve tuvalindışına taşan bir espas oluşturmuşlardır. 1920'lerde Rus konstruktivizmi Tatlin, Lissitsky gibi önemli öncüleriyle espas kavramına yeni bakış açıları getirmişlerdir. | en_US |
dc.format.medium | [3], 34, [1] sayfa ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biçim | |
dc.subject | Form | |
dc.subject | Resim | |
dc.title | Espas ve biçim | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Üner, Özlem | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0044645 | en_US |
dc.identifier.yrd | E072BC94-9FF5-46C9-A909-C2132F458292 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences