Abstract
Klasik gitar icrasında kullanılan teknikler, tel aracılığıyla ses üreten diğer enstrümanlarakıyasla sayıca daha fazla ve çeşitlidir. Klasik gitarda bu duruma sebep olan yapısal verepertuvara dayalı nedenler bulunmaktadır. Bu nedenler doğrultusunda gitar icracıları içinyeni teknikler aramak ve gerekirse üretmek, enstrümanın icrası için zaruri bir mevzuolmuştur.Klasik gitarda sol el başparmağı ile perdeleme, icracılara geleneksel gitar tekniklerindendaha geniş ses aralığında, daha polifonik icra imkânı sağlamaktadır. Bu tekniğin kullanımalanları farklılıklarına göre ayrı başlıklarda incelenmiştir. Her başlıkta, eserlerde nasıl veneden uygulandığı, örnekler ile açıklanarak verilmiştir. Tekniğin diğer potansiyel kullanımalanlarından ve uzun vadede icracılar arasında yaygınlaşması ile olası etkilerindenbahsedilmiştir.
Compared to other instruments that create sound via string, classical guitar has more performance techniques in terms of number and variety. The reasons behind this variety lie in guitar’s structure and repertoire. In consequence, finding new performance techniques or (when needed) creating them had been a vital matter for classical guitar performers. In classical guitar, fretting with left hand thumb enables performers to have a larger sound range and more polyphonic possibilities compared to traditional performance techniques. The explanation of the technique is done under individual titles according to their difference of application. In every title, the application of the technique is explained with examples from parts of music pieces. Other potential uses and long term effects of the technique are also mentioned.